Elképesztő innovációt villantottak a kutatók: így kezelhető a brutális mértékű energiaválság?
Az energiaválság potenciálisan a jövő egyik legnagyobb kihívása lesz az emberiségnek.
Az energiaválság potenciálisan a jövő egyik legnagyobb kihívása lesz az emberiségnek.
A hőszivattyúk beszerelése a világpiaci energiaár-ingadozások, illetve a különféle környezetvédelmi támogatási kezdeményezések miatt egyre népszerűbbé vált az elmúlt években.
A megkérdezettek csaknem kétharmada véli úgy, hogy a technológiai fejlődés terén az egyik legfontosabb befektetési lehetőség a generatív mesterséges intelligencia.
Három éve tört ki az ukrajnai háború – egy olyan konfliktus, amelynek lehetőségét 2025-ben sokan még elképzelhetetlennek tartották Európában.
A legproblémásabb év az EU számára 2018 és 2022 volt.
Tavasszal a háztartási napelemes rendszerek önmagukban elérhetik ugyanezt a mérföldkövet.
Tiszaújvárosban egy 1000 MW teljesítményű, korszerű gázüzemű erőmű épül a régi létesítmény helyén,
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a balti régióban jelenleg a szokásosnál kevesebb hálózati összeköttetés működik.
A németországi autógyárak kapacitásuk alatt működnek, a termelés jelentősen visszaesett.
A hatékony spóroláshoz nemcsak nagy lépésekre, hanem apró, de következetes változtatásokra is szükség van a mindennapokban.
A balti államok lakosait felkészítették az esetleges átmeneti nehézségekre.
A földgáz iránti kereslet növekedése és az orosz import visszaesése miatt 2025-ben áremelkedés várható Európában.
Magyarország energiaszuverenitása úgy erősíthető meg, ha a magyar családok és vállalkozások igényeit minél nagyobb arányban az országhatáron belül szolgáljuk ki.
A következő évek kritikusak az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való fenntartható és inkluzív átállás szempontjából.
A téli időszakban évről évre visszatérő téma a gáz minősége, mivel ilyenkor lassabban forr fel a víz. Mutatjuk, mi az igazság.
Az Európai Unió tavaly rekordmennyiségű cseppfolyósított földgázt vásárolt Oroszországtól.
Jelentősen megdrágultak az ipari termelői árak, de az exportértékesítés is növekedni tudott.
A közúti közlekedési nyilvántartás adatai szerint idén októberben 1951 tisztán elektromos gépkocsi állt forgalomba Magyarországon.
Az amúgy sem erős lábakon álló társaságnál az energiaárak elszállása tette be végleg a kaput.
Az energiaszegénység több millió embert érint itthon: rengeteg lakó nem tudja megfelelően fűteni otthonát, vagy túlfizeti az energiát az elavult rendszerek miatt