Ez a hazai sztráda a legnagyobb pénzcsináló: hihetetlen, mennyit szed be az állam az autópályákból
Tavaly jelentősen nőtt az e-útdíj bevétele, amely a nehézjárművek úthasználata után került befizetésre.
Tavaly jelentősen nőtt az e-útdíj bevétele, amely a nehézjárművek úthasználata után került befizetésre.
Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, 0 órától 24 óráig, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz.
Ennyi lesz jövőre a heti-, a havi-, és az éves országos autópálya matrica, illetve ennyit kérnek majd a vármegyei matricákért.
Nagy segítség lehet az e-matrica-lekérdező, amely az egyetlen felület, mely bármilyen módon vásárolt érvényben lévő autópálya-matricát megjelenít.
Hosszabb távra gondolkodnak előre a közlekedők, akik egyre inkább preferálják az éves érvényességű vignettákat.
A hazai közlekedők tavaly mintegy 20 ezer esetben intéztek az e-matrica-vásárláshoz kapcsolódó korrekciós ügyet.
A teherautókra vonatkozó útdíj összege ezentúl a megtett távolságon alapul, így jobban érvényesül a „szennyező fizet”-elv.
Meghaladja a 700 millió forintot az idén bevezetett pótdíjfizetési könnyítések eredményezte pénzbeli megtakarítás.
Újdonságot vezetett be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
20 százalékkal is drágulhatnak a menetdíjak.
A jelenlegi díjköteles hálózat további felosztása, az újonnan átadott szakaszok beillesztése a rendszerbe, az utólagos és mobil fizetési lehetőség megteremtése, a HU-GO rendszer fejlesztése.
Az élelmiszerek közül a hústermékek árát befolyásolhatja a legnagyobb mértékben az e-útdíj bevezetése. A takarmány, a növendék és a vágóállat szállítása esetén is felmerül az új költség, ami így a végtermékben halmozottan megjelenik - írja a Világgazdaság.