Ismét mozgalmas hét áll mögöttünk: alábbi összefoglalónkban összegyűjtöttük a 20. hét legfontosabb, legérdekesebb, legolvasottabb cikkeit a Pénzcentrumról.
Hétfőtől kétszintű ügyfélazonosítás lép életbe a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél. A NÚSZ Zrt. az állami vállalatok körében az elsők között vezeti be ezt a megoldást a weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu) bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál - közölte a társaság.
A kétszintű ügyfélhitelesítés lényege, hogy az ügyfélnek - a már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) kívül - azt a megerősítő kódot is meg kell adnia, amit a bank küld a kétszintű ügyfél azonosításra képes bankkártyához tartozó telefonszámra.
Az ügyfél ezzel a kóddal tudja végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett elektronikus fizetést. Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart. Ellenkező esetben nem fogják megkapni a banki megerősítő kódot tartalmazó sms-t, és nem fognak tudni vásárolni. Az ügyfeleknek tehát érdemes egyeztetniük a bankjukkal a telefonszámukat és a bankkártyájukat illetően.
A kétszintű ügyfélazonosítás - ami mindössze pár másodpercet vesz igénybe - mindenki számára előnyös. Jó a bankkártya tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, a csalók nem károsíthatják meg az ügyfeleket, és jó a szolgáltatónak is, mert elejét veheti a visszaélésgyanús pénzügyi műveleteknek és az ilyen irányú ügyfélpanaszoknak.
Az Európai Bizottság 389/2018. számú rendeletének értelmében 2019. szeptember 14-ével a bankkártyával végzett online tranzakciók esetében kötelező bevezetni a kétszintű ügyfélazonosítást az Európai Unió tagállamaiban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


