Újabb halálos buszbaleset történt külföldön: 14-en meghaltak, 31 sérültek meg
Egyelőre nem világos, hogy a jármű sofőrje miért vesztette el irányítását járműve felett.
Egyelőre nem világos, hogy a jármű sofőrje miért vesztette el irányítását járműve felett.
Csak ezen a héten három buszbaleset történt, összesen 49-en haltak meg a szerencsétlenségek következtében és rengeteg a sérült. Két eset is a német autópályákon történt.
A négynapos sztrájk ellenére továbbra sem született megállapodás a múlt héten a Tüke Busz, és a sofőrök többségét tömörítő Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) között.
Január közepére ígérték a vendégmunkás buszsofőrök első éles bevetését, de most még mindig nincs nyomuk a buszokon.
Pécsen még harcban állnak az autóbuszvezetők és a munkaadó, mert két százalékos különbség van a béremelési ajánlat és aközött, amit a szakszervezetek elégségesnek tartanának.
Az olyan szakmák, amelyekre már rég irányult rá a figyelem, veszíthetnek a pozitív megítélésükből.
2023-ban még egy közmunkás munkáját kevésbé ítéltük társadalmilag értékesnek az önkormányzati képviselőknél és papoknál, 2024-ben viszont utóbbiak lettek a sereghajtók.
A szakszervezet már tavaly szeretett volna tárgyalni és megállapodni a bérekről, de erre a munkáltató nem volt nyitott.
Elég messze vannak egymástól a szakszervezet és a munkáltató elképzelései a béremelésről, újabb sztrájk jöhet a buszközlekedésben.
Ismét sztrájkba léphetnek a buszsofőrök, ha a január 16-i bértárgyaláson sem sikerül megegyezniük a Volánnal a szakszervezeteknek.
Eltévedt a vonatpótló busz sofőrje, az utasok igazították útba Bicskén. A MÁV szerint a buszvezető IC-pótló vonalon vezetett, „érthetően” nem rendelkezett helyismerettel.
Havonta több mint 400 ezer forintos fizetésért érkezett Magyarországra az a 23 fülöp-szigeteki buszsofőr, akik két évig egy budapesti buszos szolgáltatónál fognak dolgozni.
A Volánbusz belátta, hogy szenvednek sofőrhiányban, ugyanakkor azt cáfolták, hogy több ezer buszvezető hiányozna.
Az elmúlt hónapokban több alkalommal érte súlyos támadás a MÁV–VOLÁN-csoport munkatársait feladataik ellátása közben.
Messzi országokból érkeznek buszsofőrök, de még több kérdőjel is van az alkalmazásuk körül.
Ezerre tehető a Volánbusztól hiányzó sofőrök száma, és a jelenlegi állományt is csak legkevesebb 20 százalékos béremeléssel lehetne megtartani.
Egy kint élő magyar magyarázza el most nekünk, milyen kereseti lehetőséggel és milyen kiadásokkal számolhat, aki úgy dönt, útnak indul.
Szeptember 5-től indítja új autóbusz-vezetői tanfolyamait a BKV, amire már B kategóriás jogosítvánnyal is lehet jelentkezni.
Az állami kutatóhelyek alkalmazottjainak bérei mind a mai napig jelentősen elmaradnak a többi diplomás átlagfizetéstől.
Az első vizsgálat szerint a hátulról érkező busz vezetője szívrohamot kaphatott, ezért nem tudott fékezni, de a baleset okát még vizsgálják.