Rengeteg üzemanyagot gyártanak itthon: olcsóbb lehet, mint a benzin vagy a gázolaj?
Már évi több mint 200 ezer tonna bioüzemanyag előállítására képes a Mol résztulajdonában álló Rossi Biofuel Zrt..
Már évi több mint 200 ezer tonna bioüzemanyag előállítására képes a Mol résztulajdonában álló Rossi Biofuel Zrt..
A bioetanol széndioxid-kibocsátása kevesebb mint egynegyede a fosszilis üzemanyagokénak.
Ugyan csak néhány évtizede hódította meg a világ iparát, a nyomában maradó természetrombolás máris végzetes méreteket öltött.
Magyarország az Európai Unióhoz, valamint a világ számos fejlett gazdasági térségéhez hasonlóan évtizedek óta sikeresen alkalmazza a közlekedésben a biokomponenseket.
A kezdeményezés elindításától, 2011-től kezdve több mint 1900 tonna használt sütőolaj gyűlt össze a töltőállomásokon.
Nem minden autóba lehet ilyet tankolni.
Magyar megújuló energia = tűzifa.
Összegyűjtöttük, mire figyelj, ha útra kelsz.
Érdemes a boltok sorai között szemfülesnek lenni.
Ezekre mindenképpen figyelj!
A legnagyobb problémát a dízel új jelölése okozhatja, amely egy fekete B-betű az új rendszerben.
A tejfogyasztók nem ennyire boldogok.
Egy átlagos magyar háztartás évente egy mázsa élelmiszert dob a szemétbe. Megdöbbentő szám, még akkor is, ha tudjuk, tőlünk nyugatra négyszer ekkora mennyiséget pazarolnak el. Az ehető, ám kidobott élelmiszer először is sok pénzébe kerül ma családoknak. Egy kilogramm élelmiszer átlagos ára 500 forint, így évente minden magyar család 50 ezer forintot dob a kukába. Ugyanakkor nem olyan egyszerű az élelmiszerhulladék feldolgozása sem.
Eddig több mint hétezer háztartás csatlakozott a Mol Nyrt. használt sütőolaj-gyűjtő kampányához, ősztől a meglévő 100 töltőállomás mellett újabb 50 benzinkúton lehet majd leadni az olajat.
Országszerte 100 benzinkútján helyezett el tárolótartályokat a MOL, lehetővé téve a lakosság számára a használt sütőolaj környezetbarát elhelyezését. A begyűjtött használt olajból bioüzemanyagot állítanak elő.
A hírek szerint a tökéletes megoldást kínálja egy amerikai cég a világ üzemanyag-ellátásának problémájára. A társaság állításai szerint kész technológiával rendelkeznek ahhoz, hogy szén-dioxidból, vízből és napfényből - egyéb nyersanyagok felhasználása nélkül - a mai technológiákat kiszolgáló folyékony szénhidrogént állítsanak elő.
Egy most megjelent tanulmány szerint, a biodízel használata és előállítása a következő tíz évben éghajlatváltozáshoz vezethet, valamint az élelmiszer-ellátás biztonságára is negatív hatással lehet. A tanulmány szerint egyértelmű, hogy a bioüzemanyagokat semmilyen állami támogatásban, adókedvezményben nem szabad részesíteni.
Március második hetében a Greenpeace környezetvédő szervezet globális kampányba kezdett a világ legnagyobb élelmiszergyártó vállalatának számító Nestlé ellen. A környezetvédők szerint a multi alapanyag-beszállítói súlyosan veszélyeztetnek egy orangután-fajt.
A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb, és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak - állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.