100 éves a Suzuki: öröm, könnyek Évértékelő sajtóvacsorát tartott a Magyar Suzuki Zrt. felső vezetése, ahol Hisashi Takeuchi vezérigazgató és Dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes értékelte a gyár 2009-es teljesítményét és vázolta a 2010-es terveket. A kedvezőtlen januári értékesítési statisztikák láttán a vállalat vezetői is megdöbbentek, ezért találgatásokba inkább nem kívántak bocsátkozni, de vajon túlélné-e az esztergomi gyár, ha egyetlen magyar sem vásárolna Suzukit?
Hisashi Takeuchi vezérigazgató
Hisashi Takeuchi vezérigazgató elmondta, hogy nagy várakozások előzték meg a 2009-es évet, mindenki egy emlékezetes 100. évfordulóra készült. A tavalyi év azonban nem az ünnepi hangulat és a kiemelkedő eredmények miatt maradt emlékezetes. A vezérigazgató amikor átvette a stafétabotot az elődjétől, még 200 ezer autó legyártását tervezte 2009-re, amelyből 18 ezret belföldön kívántak értékesíteni.
Ezzel szemben a gyár tavaly 60%-os kapacitáson 180 ezer autót állított elő (2010-re 183 ezer darabot terveznek), melyből mindössze 8 112 darabot helyeztek Magyarországon forgalomba (TOP 3 eladott modell: 3084 darab SX4, 2480 darab Swift és 2209 darab Splash).
Itt találja a 2009-es összesített eladási listákat
A Suzukinak ezzel a teljesítménnyel is sikerült megőrizni a 13 éve tartó elsőségét, de a mélyrepülés idén januárban tovább folytatódott, az év első hónapjában naponta átlagosan 4 darab (!) új Suzukit adtak el hazánkban.
A Suzuki Japánban 610 ezer eladott új autóval a harmadik helyen végzett a Toyota (1,34 millió darab) és a Honda (620 ezer darab) mögött. A vezérigazgató idén nem tartja elérhetetlennek a második pozíció megszerzését, de a Toyota előnye szinte behozhatatlan.
A japánok indiai üzemében tavaly 800 ezer Suzukit (jellemzően Alto-t) gyártottak, a termelést idén 1 millió darabra, 2015-re másfélmillió darabra kívánják fokozni. Európában negyedmillió Suzuki talált gazdára 2009-ben, ezek 72%-a az esztergomi gyárban készült.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Korábban: Sokkoló visszaesés! Csak 123 darab Suzukit vettek januárban
A Suzuki világszerte összesen 2,3 millió darab autót és 2,9 millió darab motorkerékpárt értékesített.
Túléli-e a gyár, ha egyetlen magyar sem vesz Suzukit?
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.