Létfontosságú időszak jön a magyar ingatlantulajoknak: rengeteg pénzt spórolhat, aki jól taktikázik

Létfontosságú időszak jön a magyar ingatlantulajoknak: rengeteg pénzt spórolhat, aki jól taktikázik

2024. február 16. 17:31

A lakásbiztosítási ügyfelek 58 százaléka tervezi majd összehasonlítani a lakásbiztosítási kínálatot a márciusi kampányban – derül ki egy több mint 8 ezer fő megkérdezésével lefolytatott kutatásból. A várakozások szerint a biztosítók között felerősödő verseny hatására 15-20 százalékkal alacsonyabb díj mellett válthatnak szerződést az ügyfelek. Akár 300 ezer lakásbiztosítási szerződést is lecserélhetnek, ami a teljes állomány közel 10 százalékát teszi ki.

A lakásbiztosítással rendelkező ügyfelek többsége várakozással tekint a két hét múlva kezdődő lakásbiztosítási kampányra: 55 százalékuk az ajánlatok összehasonlítását követően dönt arról, vált-e biztosítást, további 3 százalék mindenképpen váltani szeretne, az összehasonlítás ebben az esetben csupán az új szerződés kiválasztását szolgálja - derült ki az Insura felméréséből.

A felmérés adatai is igazolják azt a közismert jelenséget, hogy a lakásbiztosítási szerződéseket a szükségesnél ritkábban újítják meg:

a válaszadók 28 százaléka jelezte azt, hogy lakásbiztosítását 5 évnél is régebben aktualizálta.

Ekkora időtávon már jelentős kockázata van annak, hogy a lakás nem a megfelelő értékre van biztosítva. A márciusi lakásbiztosítási kampány – melynek időtartama alatt minden lakásbiztosítás soron kívül átköthető lesz – várhatóan érezhetően frissül majd a hazai lakásbiztosítási állomány.

A lakásbiztosítási kampány egyben kiváló lehetőség az ügyfelek tájékozottsági szintjének növelésére is. Az ismeretek hiányosságát jelzi például, hogy az Insura.hu felmérésének eredménye szerint a válaszadók 52 százaléka nem tud arról, hogy lakásbiztosítás csak ingóságra is megköthető (például albérlet esetén), és 51 százaléknyian nem hallottak még a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokról (MFO) sem, amelyek a Magyar Nemzeti Bank standard követelményeinek megfelelő, egyszerűen összehasonlítható termékek, és amelyeket a 14 lakásbiztosítást kínáló biztosító közül 13 is forgalmaz már.

Noha a lakásbiztosítási kampány során elérhető kedvezmények teljes palettáját csak március 1-jével ismerjük majd meg – számos biztosító ekkorra ígérte az időszakhoz kapcsolódó kondíciók közzétételét –, a már jelenleg is rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a biztosítók többsége komoly akciókra készül.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Különféle díjkedvezmények együttes hatására egyes társaságoknál akár 50 százaléknál is nagyobb díjkedvezmény is elérhető lesz az előzetes információk szerint. Ilyen kedvezményre jogosító tényezők többek között a gépjármű-biztosítások esetében már jól ismert díjfizetési mód és gyakoriság, e-kapcsolattartás vállalása, az adott biztosítónál korábban megkötött más szerződés megléte, több éves hűségidő vállalása, illetve adott időn belüli kármentesség. További vonzó lehetőségként számos biztosító ingyenesen kínál választható kiegészítő fedezeteket, ami szintén hozzájárul a biztosítottság szintjének javulásához.

Az aktívabbá váló piaci verseny eredményeként a kampány időszakában (még a fedezeti kör bővülése mellett is) 15-20 százalékkal mérséklődhet a lakásbiztosítási átlagdíj, melynek éves mértéke az adataink szerint 2023-ban 48 ezer forint volt

– mondta dr. Kozma Gábor, a cég vezérigazgatója, majd hozzátette hogy "ez azt jelenti, hogy egy átlagos ingatlan esetében évi 8-10 ezer forinttal kedvezőbb áron lesz megköthető egy szerződés a kampány során, mint más időszakokban."

Az MFO-körbe nem tartozó biztosítások esetében a biztosítóknak lehetősége lesz arra, hogy akár a kampányidőszak közepén is új, azonnal elérhető konstrukciókkal erősítsék versenypozícióikat. Ezért nem feltétlenül érdemes már az első napokban meghozni a végleges döntést, ugyanakkor érdemes lehet elkerülni az utolsó napok rohamát is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
iO Charts  |  2025. június 9. 11:02
Az Evolution AB részvény (EVVTY) alapadatai, áttekintés Az Evolution AB (EVVTY), korábban Evolution...
Kiszámoló  |  2025. június 8. 20:42
Az áprilisi amerikai munkanélküli adat nagyon jól néz ki, az ötvenéves mélypont közelében maradt, 4,...
MEDIA1  |  2025. június 6. 18:45
Minimum 17 fő távozásáról tudunk.
ChikansPlanet  |  2025. június 6. 12:53
A mesterséges intelligenciák (AI) térnyerése egyre nagyobb hőterhelést jelent az adatközpontok számá...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 9. hétfő
Félix
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 9. 18:06