Nem mindennapi módszerrel próbálta meg elkerülni a börtönbüntetést egy magyar férfi.

Szomorú igazságok derültek ki a mindennapokról: nincs mit tenni, 10-ből 3 magyar elhúzna innen
Tízből hét ember szerint a biztosítások segítik az ember felkészültségét, tízből nyolcan pedig azt gondolják, hogy mindenki maga tehet a biztonsága érdekében, és ennek jegyében tudatosan követik bevételeiket és kiadásaikat is - derül ki az Ipsos által az Alfa Biztosító felkérésére elkészített friss kutatásából. A felmérés eredményeit Feitel Balázs, az Ipsos cégvezetője ismertette a biztosító által tartott sajtótájékoztatón, melyről a Pénzcentrum élőben közvetített.
A kutatás eredményeiből világosan látszik, hogy a válaszadók előtt álló legfontosabb kihívások ma döntően anyagiak - ismertette a kutatás eredményeit Feitel Balázs, az Ipsos cégvezetője. A válaszok alapján a lakosságnak csupán egyharmada érzi magát felkészültnek a vagyoni helyzete romlására, és mindössze 6 százalékuk mondta azt, hogy akár két évre elegendő megtakarítással rendelkezik.
A válaszadók a rendszeres megtakarításokat és a különböző biztosítási termékeket nevezték meg a felkészülés eszközeiként, ugyanakkor azt is elismerték, hogy mindkét téren jelentősek a lemaradásaik. A kutatási adatok szerint a megkérdezettek egyharmada nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, további 43 százalékuk pedig legfeljebb egy évre elegendő tartalékkal rendelkezik nem várt események esetén.
A vagyoni helyzet romlása mellett a jövő bizonytalansága az a terület, amitől a leginkább tartanak a magyar emberek. Tízből kilencen válaszolták azt, hogy erősen tartanak az árak emelkedésétől és az inflációtól, 45 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy szorong a világban tapasztalható gyors változások miatt. Az infláció (93%), a család biztonsága (73%) és a munkahely elvesztése miatt (55%) az Y-generáció tagjai aggódnak a legnagyobb mértékben.
Megtakarítani vagy külföldre költözni?
A válaszolók több mint fele számolt be arról, hogy csökkent a biztonságérzete az elmúlt egy év során. Több mint felük, 58 százalékuk szerint leginkább rendszeres megtakarítással készülhetünk a váratlan helyzetekre, míg 32 százalékuk a külföldre költözésben látja a megoldást. A megkérdezettek mindössze 36 százaléka válaszolta azt, hogy ma biztonságban érzi magát a világban.
A magyarok 83 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a jelentős megtakarítással rendelkezők felkészültebbnek érezhetik magukat a váratlan helyzetekben. Az így gondolkodók aránya a Baby-boom generációban a legmagasabb (89%), a Z-generációban pedig a legalacsonyabb (76%). A pénzügyi döntéseknél a lakosság 57 százalékát befolyásolja a váratlan helyzetektől való félelem. A többféle megtakarítási formával rendelkezők aránya mindössze 38 százalék a kutatási adatok szerint.
Egyre tudatosabbá válnak a magyarok
Tízből nyolc válaszadó szerint a saját felkészültségünkért mi magunk tehetjük a legtöbbet. A válaszolók 70 százaléka gondolja úgy, hogy a biztosítások segítenek abban, hogy legalább az életünk bizonyos területeit biztonságban tudjuk. A válaszok magas arányú pénzügyi tudatosságot tükröznek: a lakosság 82 százaléka tudatosan figyelemmel kíséri a bevételeit és a kiadásait annak érdekében, hogy a pénzügyei előre tervezhetőek legyenek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Z-generáció ötödének nincsen biztosítása
A legmagasabb arányban (63%) lakásbiztosítással rendelkeznek a magyarok, ezt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (57%) követi a sorban. Élet- és balesetbiztosítással csupán a válaszadók alig harmada rendelkezik, míg egészség-, beteg- és nyugdíjbiztosítással még ennél is kevesebben (16-17%). Érdekesség, hogy miközben csak a válaszadók 31 százaléka mondta azt, hogy rendelkezik életbiztosítással, addig 61 százalékuk gondolta úgy, hogy rendelkeznie kell ilyen biztosítással annak, aki felkészültnek szeretné érezni magát. Ennek az aránytalanságnak többek között az is az oka, hogy a lakás- és a kötelező biztosítások viszonylag olcsók, ellentétben az egyéb biztosítási formákkal - árulta el Zatykó Péter, az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója.
Elsősorban a Z-generáció tagjaira jellemző, hogy semmiféle biztosítással nem rendelkeznek (23%). Nyugdíj- (25%) és balesetbiztosítással (36%) az X-generáció tagjai rendelkeznek a legnagyobb arányban.
A biztosítással nem rendelkezők elsősorban a pénzhiánnyal (32%) indokolják helyzetüket. Azok aránya, akik a jelenleginél magasabb jövedelem esetén döntenének úgy, hogy biztosítást kötnének, 43 százalék a kutatás szerint. A jelen pillanatban biztosítással nem rendelkezők 51 százaléka tervezi, hogy félretesz a jövőben.
Az idei év is rávilágított a klímaváltozás jelentette problémákra
A felkészültség fontosságára az idei, viharokban és időjárási szélsőségekben bővelkedő nyár is ráirányította a figyelmet. A lakás- és vagyonbiztosítások terén szezonnak számító periódus elképesztő számokat produkált idén: 2023 első nyolc hónapjában a meteorológiai károkra kifizetett összeg 45 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


