Éves összehasonlításban 4,6 százalékkal, 59 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos díja az idei I. negyedévben.
A biztosítások piacán is érződik a koronavírus hatása. Egy friss kutatás szerint a megkérdezettek 20 százaléka kifejezetten a járványhelyzet hatására kötött új biztosítást. Emellett az is megfigyelhető, hogy a jelenlegi helyzetben egyre többen választanának az online lehetőségek közül.
Továbbra is bizalmi kérdés a biztosítás, ezért sokan személyesen, tanácsadójuknál intézik a szerződéskötést, egyre többen nyitnak viszont az online megoldások felé is, derült ki az OTP Mobil legfrissebb, reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek 47 százaléka az elmúlt évben már online kötötte meg biztosítását, ami a váratlan életesemények leküzdésében segítette őket, ugyanis a válaszadók közel ötöde a járványhelyzet miatt kötött új biztosítást. Tízből egy ember a közvetlen környezetében bekövetkezett változás miatt, de jelentős részüknél személyesen történt olyan váratlan esemény, ami miatt felértékelődött a szemében a biztosítások fontossága.
- mondta el Benyó Péter a Simple-t fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil ügyvezetője, és hozzátette: "Azt a tendenciát is látjuk az eredmények tükrében, hogy az online lehetőségeken belül egyre többen különböző megoldásokra is nyitottak: bár sokan elsősorban a biztosító oldalát használják az ügyintézésre, egyre népszerűbbek a mobilalkalmazások is, a lakosság egytizede már kifejezetten ezt a felületet preferálja."
Sokan továbbra is vonakodnak ezektől a megoldásoktól; de már csak a megkérdezettek negyede ragaszkodik a személyes ügyintézéshez. Ennek okait is megpróbálta feltárni a kutatás: a legtöbben, a megkérdezettek 45 százaléka megszokásból intézi személyesen a biztosításkötéssel kapcsolatos ügyeit, 42 százalék pedig szívesen kér tanácsot szakemberektől. A kutatás rámutatott, hogy az emberek közel fele preferálja az online megoldásokat, 19 százalékuk pedig a járványhelyzet óta tért át az online ügyintézésre.
A felmérés szerint a legnépszerűbb biztosítástípus, az ügyintézés formájától függetlenül a lakás-, az élet-, valamint a gépjármű-biztosítás - ezekkel a lakosság közel fele rendelkezett már életében. Ezen felül a megkérdezettek negyede kiemelte még a nyugdíj- és egészségbiztosítást is. Az eseti utasbiztosítás is népszerű opció, amit a lakosság 38 százaléka kötött már eddigi élete során.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


