Kedvezményeket is kaphat biztosításának díjából az, aki nem, vagy csak keveset dohányzik. Az elmúlt hónapok adataiból kiderül, erre a pozitív diszkriminációra komoly igény mutatkozik a biztosítások piacán - tájékoztatta lapunkat a Generali biztosító.
A társaság saját kutatása szerint a magyar lakosság több mint harmada (39%) dohányzik, a 15 év feletti korcsoport egyharmada pedig napi rendszerességgel szív el legalább egy cigarettát. A férfiaknál 2009-ben ez az arány magasabb (45%), a nőknél pedig alacsonyabb (32%) volt. A felmérés alapján jelenleg a férfiak 36%-a, míg a nők 28%-a tartozik ebbe a csoportba. Sajnálatos módon az EU országai között ez az ötödik legrosszabb arány, ami azért is jelent komoly problémát, mivel Magyarországon évente nagyságrendileg 30 ezer ember hal meg a dohányzás okozta betegségek következtében.
A jogszabályi változásokkal párhuzamosan a biztosító munkatársai az elmúlt pár hónapban az egészségbiztosítások értékesítése során szintén azt tapasztalták, hogy komoly igény van az ügyfelek részéről is a speciális, nemdohányzó ügyfelek részére kialakított, kedvezményes tarifák iránt. Az elmúlt hónapok adataiból az is jól látható, hogy az ügyfelek értékelik ezt a fajta pozitív diszkriminációt: közel tízszer annyian kötöttek a nemdohányzók részére kialakított, csökkentett díjú életbiztosítást, mint a dohányzók számára elérhető alapdíjú biztosítást. Az újonnan kötött életbiztosítások több mint 80 százalékát alkalmi dohányzókra kialakított kedvezményes díjjal, 18 százalékát nemdohányzó díjjal kötötték, és csupán kevesebb, mint 2 százalékát kötötték a dohányzók számára elérhető alap tarifával.
Ennek eredményeként kedvezményt kapnak azok, akik egyáltalán nem dohányoznak (optimum tarifa), illetve keveset vagy alkalomszerűen dohányoznak (kedvezményes tarifa). Ráadásul, akik a legalább 10 éves tartamú szerződésük folyamán "kármentesek" maradnak, a szerződés lejáratát követő 90 napon belül a teljes időtartam alatt befizetett biztosítási díj 20 százalékát bónusz-visszatérítésként visszakapják - áll a Generali közleményében.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


