Nem kötelező annyit fizetni: nyugat-európai megoldások

Pénzcentrum
2010. október 27. 05:20

Hazánkban egyelőre folynak a találgatások, hogy az új számítási módszer következtében hogyan változnak a jövő évre vonatkozó gépjármű kötelező-felelősség biztosítási (kgfb) tarifák. Mint ismert az erőforrások lökettérfogata helyett már a jármű teljesítménye alapján számítják a díjakat, ennek következtében lesznek, akik jobban járnak, de magasabb díjra számíthatnak azok, akiknek a relatíve kisebb köbcentis motorjába vad lóerőket tuszkoltak bele a gyártók. A magyar szakújságírók Groupama-Garancia jóvoltából a múlt héten ismerkedhettek meg a Franciaországban alkalmazott új megoldásokkal, melyekről a Pénzcentrum.hu olvasói sem maradhatnak le.

Megtett kilométer alapján számított biztosítási díj

A francia biztosítótársaság által a közelmúltban bevezetett (pay-as-you-drive) szolgáltatást eddig körülbelül hatvanezer autós vette igénybe. A termék lényege, hogy az ilyen szerződéssel rendelkező ügyfeleknek az autóval megtett távolság alapján számítják a biztosítási díját. A biztosítónak nem kell tartani attól, hogy a trükkös ügyfél visszatekeri a kilométerórát, ugyanis a járműveket egy olyan speciális műszerrel szerelik fel, amely műholdas jeleket bocsát ki, így a kilométeróra állásától függetlenül pontosan le tudják mérni a járművel megtett távolságot.


Thierry Martel

Adja magát a kérdés, hogy ezt a szolgáltatást valószínűleg azok választják, akik az átlagostól kevesebbet autóznak. A kisebb megtett távolság miatt ők kisebb valószínűséggel szenvednek balesetet, vagyis nő a normál díjas ügyfelekre vonatkozó kockázat.

A Pénzcentrum.hu kérdésére - mely szerint a nem kilométer alapú számítással rendelkező ügyfeleknek mekkora díjemeléssel jár a kockázatok kiegyenlítése - Thierry Martel, a Groupama francia biztosítási és banki igazgatója elmondta, hogy az autósoknak egyelőre nem kell ettől tartaniuk.

A biztosító a műholdas nyomkövető segítségével a biztosan pontosan méri az ügyfél által megtett távolságot. Ha ellopják az autót, akkor pedig nagyban segíthetik a bűnüldöző szervek munkáját

A termék értékesítése egyelőre nem éri el a várakozásokat, a társaság közel négymillió ügyfele közül még csak körülbelül 1,5% élt ezzel a lehetőséggel, ami még nem borítja a biztosítási díjak egyensúlyát, így eddig még nem szükséges a normál számítású ügyfelek díjemelése.

Saját autójavító hálózat és alkatrészbeszerzés

A társaság jelenleg egy 760 műhelyből álló autójavító hálózattal rendelkezik, amit két éven belül ezer egységre kívánják bővíteni. A CapsAuto hálózatot 12 éve alapították, a biztosító társaság 2003-ban vásárolta meg a céget. A tavalyi évben 147 ezer ügyfelük volt és 0,7 millió eurós nettó nyereséget értek el.


Geneviéve Roudier

A javítások kapcsán Geneviéve Roudier partnerkapcsolati és a javítási szolgáltatások igazgatója elmondta, hogy a társaság maga szerzi be a szükséges alkatrészeket, ennek bevezetése óta pedig már 12%-kal sikerült csökkenteni a javítási költségeket.

A társaság foglalkozik még autóközvetítéssel is, ez a szolgáltatás nem csak a biztosítással rendelkező, hanem az "utcáról betérő" ügyfelekre is vonatkozik. Abban az esetben, ha a biztosító talál autót egy érdeklődőnek, akkor a kötelező és a casco biztosítás adja magát, autóhitel esetén pedig újabb ajánlatot tudnak tenni a vásárlónak.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Jeleztük az igazgató asszonynak, hogy Magyarországon a kötelező biztosítások átlagos díja évi 100 euró alatt van, a casco biztosítások átlagdíja pedig valamivel kevesebb, mint évi 300 euró. Ebben a tekintetben a francia autósoknak sem kell sokkal magasabb kiadásokkal számolni, ugyanis cascóra és kötelezőre átlagosan 400 eurót költenek évente, bár ott a magyar 23%-kal szemben majdnem mindenki rendelkezik cascóval is.

Öltöny, karóra, bőrcipő, biztosítás: mi az a "butik-fiók"?

A társaság egy egészen új értékesítési csatorna kiépítését vette tervbe, Párizsban 300 millió eurós beruházással húsz butik-fiókot építenek, amiből 15 már el is készült. Az egység nem hasonlít sem egy bankfiókra, sem egy biztosítási ügyfélszolgálatra, inkább hajaz egy butikra, ahol divatos cikkeket lehet megvásárolni. A betérő ügyfelet a falakon található megvilágított reklámanyagok fogadják, ezek közül mindenki választhat, legyen szó autó-, élet- vagy vagyonbiztosításról. A kirakat után található egy asztal négy fotellel, az érdeklődők itt foglalhatnak helyet és a biztosító munkatársai az asztalon, ami gyakorlatilag egy érintőképernyős monitor, részletesebb tájékoztatást adnak a termékekről. A laptop csak akkor kerül elő, ha az ügyfél a biztosítás meg kötése mellett dönt.

Az egyik párizsi "butik-fiók" fogadótere (Forrás: Pénzcentrum.hu)

Érdekesség, hogy akár a bankfiókok jó részében, itt sincs pénztár. Minden átutalással történik, ugyanis mindenkinek van bankszámlája. Patrick Weissier, az egyik ilyen biztosítási butik vezetője nem tudta leplezni meglepődöttségét, amikor arról tájékoztattuk, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 27%-a semmilyen bankkapcsolattal, így lakossági folyószámlával sem rendelkezik.

Kötelező autóvezetési gyakorlat

A biztosítótársaság szerződésben áll egy vezetéstechnikát oktató céggel (Centaure), melynek a tanfolyamai a jogosítvány megszerzéséhez kötelezőek. Évente legalább egyszer teljesíteni kell a viaszréteggel és vízátfolyással nehezített rutinpályát a hivatásos sofőröknek is. A biztosító 5-10%-os kedvezményt ad a biztosítási díjakból azoknak az ügyfeleknek, akik elvégzik a tanfolyamot, ugyanis kimutatható, hogy közülük kevesebben okoznak közlekedési balesetet.

Az egyik főváros melletti Centaure-központ tesztautói (Forrás: Pénzcentrum.hu)

Claude Legendarme, a központ igazgatója elmondta, hogy a nehezített autós feladatokat a tanfolyamon résztvevőknek sem hagyják a végtelenségig gyakorolni, mert nem Forma-1-es pilótákat képeznek, hanem a cél, hogy az autósok megfelelően tudjanak reagálni a váratlan helyzetekre.


A tavalyi évben 4262-en haltak meg a francia utakon, ami összevetve az 1983-as 12 ezres adattal, jelentős fejlődésnek mondható. Magyarországon körülbelül hetedannyi, vagyis 6-700 fő veszíti életét közlekedési balesetben, pedig csak tizede annyi autónk van.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. május 13. 16:10
A Ferencvárosi Önkormányzat pályázatot hirdet a Ferencvárosi Média Nonprofit Kft. ügyvezetői posztjá...
Kiszámoló  |  2025. május 13. 10:54
A tegnapi hozzászólásokból az jött le, hogy rengetegen úgy gondolják, hogy mennyire olcsó az áram Ma...
Holdblog  |  2025. május 13. 07:49
Számos fociklub jut csődközelbe, egyesek konkrétan át is élik, vagy tulajdonosuk jut hasonló sorsra.
KonyhaKontrolling  |  2025. május 13. 07:45
Már rég nem újdonság a buy now, pay later fizetési séma, de most találtam egy terméket, ami több sze...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 13. kedd
Szervác, Imola
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 13. 20:27