Megosztotta a biztosítókat a PSZÁF ajánlása, mely szerint a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben felértékelődik a belső tőkeképződés szerepe, ezért a biztosítók a tavalyi profitjukat az intézmény tőkéjének megerősítésére használják fel és ne fizessék ki osztalékként.
A piaci szereplők véleménye eltér a felügyelet ajánlásával kapcsolatban. "Az üzleti szférában a befektetések természetes velejárója az osztalék. Az, hogy ezzel az adott befektető, tulajdonos mit szándékozik tenni, az ő döntései közé tartozik." - mondta Zsoldos Miklós, az Union elnök-vezérigazgatója. A cég anyavállalata, a Vienna Insurance Group évek óta az adott cég továbbfejlesztésére fordította. Nincs azonban ez így minden vállalatnál: az Uniqa biztosító például korábban a nyereség 100 százalékát kifizette osztalékban. Idén a tulajdonosok megelégszenek a profit egyharmadával is.
Az Allianznál az élet-ág összes tavalyi nyereségét az eredménytartalékba helyezik, a nem élet-ágból származó eredmény terhére pedig 8,961 milliárd forint osztalékot fizetnek ki. Az Aegonnál tavaly ugyan a nyereség 100 százalékát kifizették osztalékként, ám a korábbi évek bennhagyott nyereségei miatt csaknem 500 százalék a biztosító tőkefeltöltöttsége.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


