A 920 millió forintos tőkével induló Wabard Biztosító Zrt. számára nem a piacvezető pozíció az elsődleges cél, hanem az, hogy mindenképpen látható szereplői legyenek a kgfb-piacon, s egy idő után megkerülhetetlenné váljanak, azonban üzleti tervüket alapvetően a konzervativizmus jellemzi - derült ki mai sajtótájékoztatójukon.
Dr. Békesi László igazgatósági elnök elmondta, a hazai piac nagyon koncentrált, ahol ugyan jelentős a verseny, azonban még nem alakult ki az a vállalkozói struktúra, amely optimálisnak tekinthető az ügyfelek szempontjából. A piac az igazgatósági elnök szerint még elbír néhány szereplőt, akiknek belépése javíthatja a feltételeket, a díj- és árverseny kialakítását segíti, amely pedig az ügyfeleknek jó.
Mindenki tisztában van azzal, hogy egy új társaság indítása kockázatos, azonban most egy olyan területre kívánnak belépni, ahol a tulajdonosok személyesen is érdekeltek. Az óriási gépjárműpark biztosítása nagy költségekkel jár, azonban már kialakult és jól működő szervízhálózattal rendelkeznek.
A tulajdonos Wáberer György aláhúzta, eddig is az volt a filozófiája, hogy csak olyan tevékenységet vesznek fel a portfolióba, amely szorosan kapcsolódik az alaptevékenységhez. Mikor elindították a biztosítót, azt mérlegelték, hogy a 4200-as flottaállományuk elég-e a gazdaságos működtetéshez, végül arra jutottak, ez az ügyfélszám a megalapítandó új társaság önköltségének felét fedi le.
A PSZÁF részéről nagyon komolyak az előírások, azonban a feltételek átnézését követően is arra jutottak, hogy érdemes piacra lépni. A terveket is ismertette a tulajdonos, így elhangzott, hogy a kgfb termékkel indulnak, kásőbb casco, cmr, vagyonbiztosítás és kezességvállalás termékekkel is megjelennek.
Nagy Imre vezérigazgató elárulta a jó biztosító receptjét, eszerint az emberek azt a szolgáltatást fizetik meg, melyet meg szeretnének kapni. A másik kritérium a rugalmasság és a gyorsaság, rugalmasság a termékfejlesztésben, hatékonyság a kiszolgálásban. Már az infrastruktúra kialakításánál is a megfelelő informatikai, információs rendszer kialakítására törekedtek, s céljuk, hogy minél kevesebb legyen az ügyfelek számára az adminisztráció.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vezérigazgató kiemelte, hogy látható szereplők akarnak lenni a piacon, nem törekszenek a piacvezető pozíció elérésére, de fontos, hogy jelenlétük érzékelhető legyen. Az első évben 30-50 ezres lakossági szerződésállományra számítanak, s reményeik szerint a 4200-as haszongépjármű-állományt megduplázzák majd.
Amint az a kgfb-díjakból is kiderül célcsoportjuk a többgyermekes családok és a közalkalmazotti szektor, s díjazzák az online kötést. A kárrendezést ugyan teljes mértékben nem lehet kiszervezni, így lesz saját osztály, de nem cél, hogy mindet ők bírálják el. A kárrendezés egy része már most ki van szervezve, különböző szakcégek csinálják.
A vezérigazgató mindehhez hozzáfűzte, a 90 százalékos flottakedvezmény (és a 200 százalékos pótdíjazási lehetőség) nem tér el a többi piaci szereplő díjstruktúrájától. Nagy Imre szerint az is mutatja konzervativizmusukat, hogy a kártartalékolásban a törvény 5 százalékot ír elő, ők 10-12 százalékot fognak félretenni, mert induló-biztosítóként nehéz előre meghatározni milyen lesz a kockázat-közösség.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


