24 °C Budapest

Lesz-e olcsóbb a kötelező?

Pénzcentrum
2008. október 21. 05:55

Az idei, igencsak eseménydús év végére már mindenki izgatottan várja, milyen is lesz az év végi KGFB-kampány. Vajon erősödik a hajrá, s tovább folytatódik a díjcsökkenési tendencia? És az óvatlan ügyfelek tanulnak végre a MÁV ÁBE bukásából, vagy továbbra is csak az árat nézik? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ egy gyors, kampány előtti biztosító-körkérdéssel.

Először is nem árt, ha leszögezzük, hogy mivel még nem érkeztünk el ahhoz, hogy a biztosítók közzétegyék 2009-es díjaikat, ezért nem lehet jóslatokba bocsátkozni. De nézzük, hogy mit is mondanak a biztosító társaságok!

Vérre menő küzdelem?

Az egyik piaci szereplő úgy vélekedik, hogy az elmúlt 5 év során eddig is jelentősen csökkent a KGFB-piaci koncentráció, amely folyamat az idén tovább folytatódhat új szereplők megjelenésével, így Waberer biztosítójának megjelenésével. Miközben a biztosítások költségei növekednek (mind a fix költségek, mind pedig az átlagkárok), a díjak várhatóan csak mérsékelt ütemben növekednek majd, mivel az ügyfelek rendkívül díj-érzékenyek.

Hoványi Sándor, az Allianz  Biztosító vezérigazgató-helyettese úgy vélekedik, hogy az idei évben minden bizonnyal folytatódik az eddigi kampányokban tapasztalt éles verseny, melyben az ár és a szolgáltatási háttér dominál majd, a kedvezmény-rendszerek egyszerűbbek és átláthatóbbak lesznek majd, az ügyfelek igényeinek megfelelően. Emellett a MÁV Biztosító Egyesülettel kapcsolatos események nyomán a nemzetközi károk miatt a Kártalanítási Számlát terhelő tételek megnövekednek. Ezeket a biztosítási piac résztvevőinek kell arányosan viselniük, és ennek valószínűleg lesz díjemelő hatása. Az árcsökkenés tendenciája, a vezérigazgató-helyettes szerint, hosszú távon nem tartható. A díjcsökkenés egy bizonyos szint után veszélyezteti illetve lehetetlenné teszi a szolgáltatás nyújtását.

A Genertel szerint az idén csillapodhat a díjverseny, hiszen a MÁV ÁBE ügye is megmutatta nem érdemes egy olyan díjversenybe belemenni, ahol a biztosító díj tekintetében folyamatosan alullicitálja versenytársait.

Jákfalvi Zoltán, a Generali Gépjárműbiztosítási Üzletági Igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a tavalyi évnek megfelelő küzdelem várható az idei évben is, s az adott biztosító sikerességét meggyőződése szerint a biztosítás díjszintje határozza meg. Előrejelzése szerint 2009-re várhatóan visszaesik az egyesületek irányába megfogalmazott ügyfélbizalom.

Maják Viktor, az Union Biztosító marketing- és kommunikációs igazgatója úgy vélekedik, az idei év kampányában nem lesznek eget rengető újdonságok. A piaci ár már olyan alacsony, hogy ez nem teszi lehetővé, hogy a megfontoltan működő piaci szereplők jelentősen ez alá menjenek. A megfontolt árazási politika mellett szól a jelenlegi gazdasági helyzet is. Maják Viktor szerint mivel a profitra ható két bevétel közül a befektetések kiszámíthatatlanná válnak, ezért a biztosítástechnikai eredmény szerepe felértékelődik, azaz szükségessé válik, hogy profitábilis legyen a biztosítási alaptevékenység.

Ertl Pál, az Uniqa Biztosító igazgatóságának tagja szerint a verseny az idén is igen éles lesz, a tavalyihoz hasonló intenzitású kampányra számít. A díjak tekintetében az Uniqa is a radikális csökkenés lassulására, esetleges megtorpanására számít.

Mi alapján választ az ügyfél?

A hitelválság miatt várhatóan az ügyfelek számára még fontosabb lesz a díj kérdése.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Hoványi Sándor szerint A nyári eseményeknek lehet olyan utóhatásuk a biztosítási piacon, hogy az ügyfelek óvatosabban választják majd ki biztosítási partnerüket, az ár mellett tájékozódni fognak az illető biztosító/egyesület pénzügyi hátteréről is.

Simon Péter, a Genertel marketingvezetője úgy nyilatkozott, már a MÁV ÁBE kampányban is látható volt, továbbra is sokan választják a biztosítási egyesületeket. Reményeik szerint növekedett azok száma, akik a megbízható szolgáltatásokat legalább annyira elvárják egy biztosítótól, mint a kedvező árakat. Mindemellett A csakis ár alapján döntő autó tulajdonosok aránya továbbra is jelentős marad.

Az Union Biztosító tapasztalatai szerint a MÁV ÁBE esete nem ingatta meg az egyesületek iránti bizalmat, mivel a másik két egyesületi formában tevékenykedő szereplő jelentős állományra tudott szert tenni az augusztusi átszerződési időszakban a piaci információk alapján. Mindemellett szélesedni látszik az az ügyfélkör, amelynek már nem csupán az ár számít, hanem egyéb tényezőket is figyelembe vesz, így például a választott társaság piaci múltját, a tulajdonosi hátteret is.

Ertl Pál szerint a díjérzékenység továbbra is megmaradt az ügyfelek körében. A MÁV ÁBE ügyfeleinek átkötése alapján a tapasztalat azt mutatja, hogy az ügyfelek egy része már nem egyesülethez szerződött, ennek ellenére egy jelentős rész még mindig a piacon működő egyesületek kínálatából választott.

Alkuszok vs. biztosítók

A Genertel szerint a kötelező átkötési piacon immár 7 éve egyre nagyobb az online alkuszok szerepe, jelentős szerepük várhatóan idén is megmarad. A Genertel direktbiztosítóként fontos értékesítési partnerének tekinti az online alkuszokat e mellett természetesen saját internetes és telefonos értékesítési csatornáit is folyamatosan fejleszti, kampányaiban természetesen ezeket a saját értékesítési megoldásákat kommunikálja.

Ertl Pál szerint az online alkuszok által közvetített szerződések száma minden évben emelkedik, s az új kötések száma is növekedett a tavalyi évben, méghozzá 40 százalékkal. Az online alkuszok részesedése ezen új kötésektől nem nőtt jelentősen, így az igazgatósági tag idén is erre számít.

Összességében tehát elmondható, habár az idei évben is kiélezett verseny várható, ennek ellenére a gazdasági helyzetnek is köszönhetően várhatóan megáll a díjak "esztelen" csökkenése. Az ügyfelek körében pedig várhatóan egyre többen döntenek a mögöttes tényezők mérlegelésével.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. április 22. 11:47
Az RTL Magyarország ma, kedden bejelentette, hogy új licencszerződést kötött a Disney tartalomportfó...
Holdblog  |  2025. április 22. 09:12
Három hete havazott, múlt héten eljött a 30 fok - mintha Donald Trump vámbejelentéseit néznénk az id...
Kiszámoló  |  2025. április 21. 10:48
Hogy mennyire nem felesleges írni  a pénzügyi termékekről újra és újra, az a múlt heti cikk hozzászó...
Kasza Elliott-tal  |  2025. április 18. 18:52
A Top10-es listámat nézegetve találtam rá, nem volt benne az első 10-ben, de jók a számai. Aztán meg...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 22. kedd
Csilla, Noémi
17. hét
Április 22.
A Föld napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33