Életbiztosítási piac recesszió idején: "továbbra is a növekedés fogja jellemezni a szektort"

Pénzcentrum
2008. október 1. 10:59

Az életbiztosítók eredményességének kifinomultabb mérésére hívta fel a figyelmet Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője. Az életbiztosítási piac trendjeit tárgyaló tegnapi konferencián a szakember a bankbiztosítási modell térnyerését valószínűsítette.

Egy, a biztosítási szektor szereplői számára szervezett tegnapi konferencián a hazai életbiztosítási szakma meghatározó képviselői egy kerekasztal beszélgetésen vitatták meg a piac trendjeit. A beszélgetésen Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője az alábbi gondolatokat osztotta meg a résztvevőkkel.

"Az életbiztosítási piac évek óta tartó fejlődésének dinamikája megtorpan ugyan, de továbbra is a növekedés fogja jellemezni a szektort." - fejtette ki véleményét Kuruc Péter a piac bővülésének lehetőségeiről.

Az azonban egy összetettebb kérdés, hogy egy életbiztosító nagyságának, piaci méretének meghatározásánál a díjbevétel-e a legjobb mérőszám. Kuruc Péter szerint ezzel a mutatóval az mérhető, hogy mennyi díj folyik be az adott időszakban egy biztosítóhoz. Nem veszi figyelembe ugyanakkor azt, hogy mennyi megtakarítás "folyik ki" ugyanezen idő alatt. Mivel az életbiztosítások nagy többsége hosszú távú megtakarítás, pontosabb képet adhat egy-egy biztosító piaci súlyáról, hogy mekkora vagyont kezel. Azaz mennyi az általa értékesített biztosítások díjtartaléka, és ennek méretében egy adott időszakban milyen változás történik. A változásokat indukálhatják az ügyfelek - például díjbefizetéssel, tőkekivonással -, valamint a piaci hatások, mint például a részvényárfolyamok változása.

Az értékesítési csatornák eredményessége ebben a szektorban is központi kérdés. A hazai biztosítótársaságok zöme több értékesítési csatornát alkalmaz párhuzamosan, az egyes csatornák aránya, jelentősége azonban biztosítónként jelentősen eltér. A szakma képviselői egyetértettek abban, hogy a biztosítók saját értékesítési hálózata visszaszorulóban van. Kuruc Péter ezzel szemben a bankbiztosítók térnyerését valószínűsítette. Meglátása szerint az életbiztosítások, különösen a szofisztikált megtakarítási lábbal rendelkező unit-linked termékek (befektetési egységhez kötött) eladásához az értékesítő személyzet magas szintű képzése, képzettsége elengedhetetlen. A bankbiztosítási modell erre a kihívásra kézenfekvő megoldás. Ugyanakkor elismerte, a több biztosító termékeivel foglalkozó többes ügynökök hitelessége nagyobb lehet az által, hogy szélesebb portfóliót kínálnak fel az ügyfélnek.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A K&H Biztosító üzletágvezetője osztotta a szakma véleményét, miszerint a hatékony értékesítés mellett az életbiztosítási piacon az innovatív, versenyképes termékportfólió, valamint az ügyfél és a különböző értékesítési csatornák igényeit messzemenőkig szem előtt tartó működésmód, a gyors és pontos adminisztráció az első számú sikertényezők.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. június 5. 15:41
Újabb nagy változás az Indamediánál, ahol épp most távoztak a Totalcar kulcsfigurái is.
Holdblog  |  2025. június 5. 09:22
Így is borzasztóan néz ki a globális energiamix, a mesterséges intelligencia csak ront a helyzeten.
Kasza Elliott-tal  |  2025. június 4. 17:22
Osztalékemelés szempontjából jó volt a május, mindenki emelt, akire számítottam. VáltozásokNem...
MNB Intézet  |  2025. június 4. 12:52
Blogbejegyzésünk középpontjában a magyar válogatott áll, azonban most nem sportszakmai, hanem márkaé...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 5. csütörtök
Fatime
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?