Életbiztosítási piac recesszió idején: "továbbra is a növekedés fogja jellemezni a szektort"
Az életbiztosítók eredményességének kifinomultabb mérésére hívta fel a figyelmet Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője. Az életbiztosítási piac trendjeit tárgyaló tegnapi konferencián a szakember a bankbiztosítási modell térnyerését valószínűsítette.
Egy, a biztosítási szektor szereplői számára szervezett tegnapi konferencián a hazai életbiztosítási szakma meghatározó képviselői egy kerekasztal beszélgetésen vitatták meg a piac trendjeit. A beszélgetésen Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője az alábbi gondolatokat osztotta meg a résztvevőkkel."Az életbiztosítási piac évek óta tartó fejlődésének dinamikája megtorpan ugyan, de továbbra is a növekedés fogja jellemezni a szektort." - fejtette ki véleményét Kuruc Péter a piac bővülésének lehetőségeiről.
Az azonban egy összetettebb kérdés, hogy egy életbiztosító nagyságának, piaci méretének meghatározásánál a díjbevétel-e a legjobb mérőszám. Kuruc Péter szerint ezzel a mutatóval az mérhető, hogy mennyi díj folyik be az adott időszakban egy biztosítóhoz. Nem veszi figyelembe ugyanakkor azt, hogy mennyi megtakarítás "folyik ki" ugyanezen idő alatt. Mivel az életbiztosítások nagy többsége hosszú távú megtakarítás, pontosabb képet adhat egy-egy biztosító piaci súlyáról, hogy mekkora vagyont kezel. Azaz mennyi az általa értékesített biztosítások díjtartaléka, és ennek méretében egy adott időszakban milyen változás történik. A változásokat indukálhatják az ügyfelek - például díjbefizetéssel, tőkekivonással -, valamint a piaci hatások, mint például a részvényárfolyamok változása.
Az értékesítési csatornák eredményessége ebben a szektorban is központi kérdés. A hazai biztosítótársaságok zöme több értékesítési csatornát alkalmaz párhuzamosan, az egyes csatornák aránya, jelentősége azonban biztosítónként jelentősen eltér. A szakma képviselői egyetértettek abban, hogy a biztosítók saját értékesítési hálózata visszaszorulóban van. Kuruc Péter ezzel szemben a bankbiztosítók térnyerését valószínűsítette. Meglátása szerint az életbiztosítások, különösen a szofisztikált megtakarítási lábbal rendelkező unit-linked termékek (befektetési egységhez kötött) eladásához az értékesítő személyzet magas szintű képzése, képzettsége elengedhetetlen. A bankbiztosítási modell erre a kihívásra kézenfekvő megoldás. Ugyanakkor elismerte, a több biztosító termékeivel foglalkozó többes ügynökök hitelessége nagyobb lehet az által, hogy szélesebb portfóliót kínálnak fel az ügyfélnek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A K&H Biztosító üzletágvezetője osztotta a szakma véleményét, miszerint a hatékony értékesítés mellett az életbiztosítási piacon az innovatív, versenyképes termékportfólió, valamint az ügyfél és a különböző értékesítési csatornák igényeit messzemenőkig szem előtt tartó működésmód, a gyors és pontos adminisztráció az első számú sikertényezők.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


