26 °C Budapest

Az Allianz a New Europe régióban: a piaci nehézségek dacára a negyedéves bevételek meghaladják a 1 milliárd eurót

Pénzcentrum
2008. június 9. 11:19

Az Allianz folytatja a nyereséges növekedési stratégiáját a New Europe régióban. 2008. első negyedévében a bevételek ismét meghaladták az 1 milliárd eurót. Az 1,1 milliárd eurós bevétellel a térségben működő Allianz vállalatok fenntartották erős piaci pozíciójukat, összevetve a tavalyi első negyedévvel is. Összességében 2007-hez mérve 3%-os volt a növekedés. Ezt a visszafogott növekedést a nem-életbiztosítások terén tapasztalható árverseny és az életbiztosítási területen csökkenő mértékű díjbevételek ellenére is sikerült elérni. Az üzemi nyereség változatlanul 95 millió euró volt, hasonlóan a tavalyi első negyedévhez.

"Az intenzív piaci verseny dacára sikerült megtartani piaci vezető pozíciónkat a New Europe régióban. Az adatok igazolják az Allianz erőfeszítéseit a közép-kelet-európai régióban, melyek célja az ügyfélközpontúság és működési hatékonyság javítása. Stratégiánk célja, hogy több értéket kínálhassunk ügyfeleinknek és igényeiket a legkiválóbb megoldásokkal szolgáljuk ki" - mondta Werner Zedelius, az Allianz növekvő piacaiért felelős igazgatósági tagja.

Élet és betegségbiztosítási üzletág

Az élet és betegségbiztosítási díjbevételek meghaladták a 245 millió eurót. Összevetve a tavalyi első negyedévvel 147 millió eurós visszaesés figyelhető meg, melynek oka a változékony kereskedelmi feltételekre vezethető vissza, ami hatással volt a befektetési típusú életbiztosítási termékek értékesítésére. Ez különösen Lengyelországban éreztette hatását, ahol az instabil tőkepiaci helyzet miatt az Allianz és legfőbb banki partnere, a Bank Pekao megállapodott, hogy a unit-linked életbiztosítási termékek éves értékesítési kampányát későbbre halasztják. Ezen fejlemény ellenére az üzletágban összességében a növekedés mértéke megfelelt a várakozásoknak, a többi piacon elért teljesítménynek köszönhetően. Magyarországon és Szlovákiában az életbiztosítási portfoliók díjbevételei 48 illetve 27 százalékos növekedést mutattak. Mindkét országban a növekedés elsődleges okai az új üzleti tevékenység, illetve az új termékek voltak.

Nem-életbiztosítási üzletág

A ROSNO és a Progress-Garant teljes körű konszolidációjával Oroszországban, valamint az ATF-Polis összevonásával (új nevén: Allianz) Kazahsztánban a vagyon és balesetbiztosítási díjbevételek 27%-kal emelkedve elérték a 850 millió eurót, szemben a tavalyi 667 milliós szinttel, a csoport eredményéhez ezek az összeget járultak hozzá a legnagyobb súllyal.

A gépjármű biztosítások továbbra is jelentősen járulnak hozzá az üzletág növekedéséhez Lengyelországban. Ugyanakkor, tekintettel a néhány országban megfigyelhető kedvezőtlen árszintre - első sorban a kötelező felelősségbiztosítás terén - az Allianz tudatosan kerülte a veszteséges portfoliókban történő részvételt.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Nyugdíjalapok és vagyonkezelési üzletág

Az Új Európa országaiban jelenleg zajló nyugdíjreformok folytatódnak és az Allianz aktívan részt vesz a vagyonkezelési üzletágban a régióban. A kezelt nyugdíjalapok vagyonállománya csaknem 20%-kal nőtt 2008-ban, elérve a 4,4 milliárd eurót. A nemrég lezajlott romániai kampány eredményeként az Allianz Tiriac Private Pension csaknem 1,1 millió új ügyfelet szerzett, akik az Allianzra bízták, hogy öregkorukban gondoskodjon róluk. A 25%-ot meghaladó piaci részesedésével az Allianz egyike Románia vezető nyugdíjalapjainak.

"Eltökélt szándékunk, hogy a célokat egész évben elérjük. Minden fontos piacon jó pozíciónak örvendünk és élvezhetjük ügyfeleink bizalmát, illetve a szoros kapcsolattartás előnyeit" - mondta Klaus Junker, az Allianz Új Európa térségért felelős regionális vezérigazgatója.

PC BLOGGER & PODCASTER
iO Charts  |  2025. június 10. 11:01
A korábbi cikket az ihlette, hogy a 2020. márciusi válság agyonverte az egyébként is alacsony nyerso...
Kiszámoló  |  2025. június 10. 09:33
Találtam egy érdekes ábrát, hogy mennyibe kerül egy fogvatartott évente az Egyesült Államokban. Éves...
Holdblog  |  2025. június 10. 08:52
Magyarországon egy átlagos felnőtt átlagos napi kalóriaszükséglete - nagy szórással, számos tényezőt...
Kasza Elliott-tal  |  2025. június 10. 08:00
Június másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 10. kedd
Margit, Gréta
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?