Az első ismert életbiztosítás 1583-ban jött létre. A biztosított egy angol úriember, bizonyos William Gybbons volt, aki 30 fontra biztosította magát. Azóta sokat fejlődtek a konstrukciók, de még a mai szerződések alapjai is a középkorba nyúlnak vissza...
A XIV. századtól nemcsak a tengeri kereskedelem fejlődött, hanem megnőtt a kalóztámadások veszélye is. Sok kereskedő gondolta úgy, hogy védekeznie kell a pénzügyi kockázatok ellen, ezért létrejöttek az úgynevezett szállítmánybiztosító vállalkozások. Nem sokkal ezt követően - közvetlenül az után, hogy már nem csak a szállítmányt, hanem a saját testi épségüket is féltették - jelentek meg az utazási életbiztosítások. Ezek működése nagyban hasonlít a mai életbiztosítások bizonyos fajtájához.
A konstrukció működése végtelenül egyszerű: az utas - elutazása előtt - egy nagyobb összeget letétbe helyezett, arra az esetre, ha nem térne vissza a hajóútról, ekkor a letétbe helyezett összeget megkapta az odaveszett utas családja. Ha visszatért, az összeg elveszett.
Az első, életbiztosításokra szakosodott társaságok a XVIII. sz. elején alakultak meg. A modern biztosítás alapjait azonban az 1772-ben megalakult londoni Lloyd's fektette le. Napjainkban pedig már több millió szerződést kezelnek a világ biztosítási piacán jelen lévő vállalatok.
Miért van szükség életbiztosításra?
További részletek a Net Média Zrt. gondozában megjelent Pénzügyi Útmutató 2008-ban. Egy kiadvány, amelyből szinte mindent megtudhat a hazai piacon található pénzügyi konstrukciókról.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


