"Bár sok biztosító az idén átláthatóbbá tette díjtáblázatait, az idén is igen bonyolult, számtalan kategóriával, kedvezménnyel és díjszorzóval kombinált rendszerrel szembesülhet, aki belelapoz a biztosítók ma megjelent kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáit tartalmazó 36 oldalas kiadványba." - ad értékelést Buczolich Antónia, a CLB Független Biztosítási Alkusz ügyvezető igazgatója. "A különféle kedvezmények száma ismét tovább növekedett, miközben a biztosítók - piaci stratégiájuk részeként - az egyes célcsoportok felé egyre eltérőbb mértékű tarifákat határoznak meg. Egy nagyvárosban élő, fiatal autós számára a kínált tarifák közötti különbség például akár az évi 300 ezer forintot is elérheti."
A mai napon 2008-ra immár 15 társaság hirdette meg tarifáit, közülük az idei kampány során 14-nél lehet kötelező biztosítást kötni. A díjtáblázatok áttekintése nyomán az idei kgfb-kampányt a következő tendenciák jellemzik majd:
o Az egyes biztosítók a korábbinál határozottabban céloztak meg egy-egy jól behatárolható szegmenset (több lett a korcsoport és terület szerinti besorolás). Ily módon szinte mindegyikük esetében található olyan csoport, amelyeknek képesek a legkedvezőbb díjakat biztosítani.
o A nem preferált célcsoportok esetében sem emeltek árak a biztosítók 5-10 százaléknál nagyobb mértékben, egy biztosító kivételével, amelyik a tavalyi nagyon kedvező díjaihoz képest 20-30 százalékkal lett drágább.
o Továbbra is jelentős, akár 3-4-szeres különbségek az egyes biztosítók árai között.
o Általánosságban elmondható, hogy ebben az évben is a kisebb részesedéssel bíró biztosítók és egyesületek kínálják a legkedvezőbb díjakat.
o Több biztosító is egyszerűsítette a struktúrát, azonban ezek egymás között még mindig nehezen összehasonlíthatóak
o Az egyes biztosítók által nyújtott speciális kedvezmények száma tovább növekedett
o A legtöbben fenntartották a meglévő és új ügyfeleknek kínált tarifák közti különbséget (az újak javára).
o Összességében a tavalyi szinten maradtak az online-kötéseknél érvényesített (4-30 százalékig terjedő) kedvezmények.
A díjak összehasonlításában, illetve a biztosítóválasztáshoz kapcsolódó mérlegelésben a korábbi évekhez hasonlóan kulcsszerepet játszanak az alkuszok. Az internetes szolgáltatások szerepe a gépjármű-biztosítások területén számottevően felértékelődött. Ezt felismerve a CLB a www.biztositastipp.hu oldalon már a meghirdetés másnapján, azaz október 31-én lehetővé teszi mindenki számára a tarifaszámítást. A kalkulátor segítségével az autós - ha úgy dönt -, akár azonnal meg is kötheti új biztosítását. Buczolich Antónia elmondta: "Tavaly a CLB oldalán több mint 300 ezren tarifáltak, közülük 12 ezren online váltottak biztosítót. Idén azzal is segítjük ügyfeleinket, hogy aki nálunk köt kötelező biztosítást, annak a jövő év elejétől - a hazai gyakorlatban elsőként - átfogó ingyenes kárügyintézési szolgáltatást is biztosítunk."
Az autósoknak a tavalyi évhez hasonlóan egy hónapjuk lesz a döntésre, az érvényes szerződés felbontásáról 2007. december 1-jéig kell értesíteniük meglévő biztosítójukat (mivel ez szombati nap, gyakorlatilag november 30. a határidő). Az új szerződés megkötésére ez év végéig lesz lehetőségük, ehhez - idén első ízben - kérni fogják tőlük az előző biztosításuk kötvényszámát is. A kártörténeti igazolásokat az idei évtől kezdve viszont már a biztosítók feladata lesz egymástól bekérni.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


