A biztosítási szektor elmúlt években tapasztalható dinamikus fejlődésnek a további hajtóereje nagyrészt a termékekhez kapcsolódó innovációs folyamatok lesznek. Míg az alulbiztosítottság teret biztosít majd az értékesítőknek, sikerre csak akkor vihetik, ha egyre korszerűbb termékeket értékesítenek.
A termékfejlesztés lehetőségeiről kérdeztük Szikora Endrét, az UNION Biztosító igazgatóját.
Mely területen van nagyobb innovációs lehetőség (élet-nem élet)?
A termékfejlesztés és az innováció a versenyelőny megszerzése és megtartása érdekében alapkövetelmény a pénzügyi szolgáltatók piacán. Ügyfeleink folyamatosan változó természeti, gazdasági és társadalmi környezetben élnek. A változások révén új kockázatok, új ügyféligények születnek. Társaságunk, az UNION Biztosító is folyamatosan új, ügyfélbarát piaci újdonságokkal jelenik meg a nem-élet és életbiztosítások területén egyaránt.
Az életbiztosításokat követően a legutóbbi időben a nem-életbiztosítások piacán tettünk új, innovációs lépéseket. Merőben új casco biztosítást vezettünk be, az idén ősszel pedig a kis- és középvállalkozások számára fejlesztettünk ki új vagyonbiztosítási terméket, melyet a változó környezetre reagáló számos ügyfélbarát újdonság és nagyfokú rugalmasság jellemez.
Milyen innovációs lehetőségek (pl. technológiák) nyílnak meg a jövőben a termékfejlesztéseken kívül, amelyek az ügyfelek érdekeit szolgálják?
Az innováció a termékfejlesztésen kívül egyrészt a termékek elérhetőségére irányult. Lízing partnerekkel kötött beépített termékek és interneten is elérhető biztosítások könnyítik meg az ügyfelek számára a biztosításkötést. Általános tendencia az egyszerűsödő biztosításkötés, valamint az internetes elérhetőség javulása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Másrészt új, az ügyfelek komfort érzetét növelő szolgáltatások jelentek meg a biztosítási piacon. Az UNION Biztosító például tavasszal új, kárrendezéshez kapcsolódó szolgáltatást vezetett be a totálkáros gépjárművek licit útján történő értékesítésére, UNION-Teledoktor vonalunk pedig olyan egészségügyi információs háttérszolgáltatás, mely a nap 24 órájában a család rendelkezésére áll.
A termékfejlesztés és az értékesítés lehetőségeiről további gondolatokat, előadásokat és beszélgetéseket hallhatnak a szakma jeles képviselőitől, az október 10.-én megrendezésre kerülő Biztosítási Konferencián.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.