A biztosítások kapcsán sokszor elhangzott már az, hogy az ember elemi igénye és legfőbb célja a biztonság elérése. De arról, hogy egy családban ki dönti el, hogy vegyenek-e biztosítást, vagy hogyan befolyásolja a biztosítási szolgáltatás vásárlását egy hitelkártya megléte, igen kevés szó esik. Nézzük mi befolyásol minket, akár tudat alatt is!
Döntéseinket alapvetően, egy biztosítási konstrukció megvásárlásánál, a kockázatvállalási hajlandóságunk, pénzügyi tudatosságunk és a biztosítókhoz kapcsolódó attitűdünk határozza meg. Kezdjük a kockázatokkal!
Mint ahogy már a cikk elején említettük, alapvetően mindenki biztonságra törekszik. A biztosítások esetében, a családi biztonság az, amely a fogyasztók hosszú távú döntéseiben kiemelkedő szerepet játszik. Jóllehet az ilyen természetű vásárlás férfi-dominanciájú, biztosítások esetében a döntést a nővel közösen hozzák meg.
Az életbiztosítások tekintetében az attitűdöknek egy speciális mivoltát mindenképpen figyelembe kell venni, ez pedig nem más minta kockázatokkal szembeni beállítódás.
A másik igen fontos momentum a biztosítási termékek vásárlásánál az öngondoskodás. A gazdasági átalakulás hazánkban gyorsabban lezajlott, mint az emberek szemléletváltása, és ez a biztosítások tekintetében is érezhető. A lakosság az állam kivonulását, illetve a támogatások csökkentését egyes területeken (például: nyugdíj) igen nehezen viseli. És egyre többen keresnek megoldást ezen űr betöltésére, itt van kiemelkedő szerepe a biztosítóknak.
Azonban az igen nehezen elképzelhető, hogy a hazai társaságok a fogyasztói attitűdökhöz igazítsák termékpalettájukat, már csak azért is, mert a biztosítási piac megítélése is meglehetősen negatív. Ezért a biztosítók kénytelenek megkísérelni az emberek attitűdjének megváltoztatását, ha további piacokat akarnak szerezni. És akarnak.
Ha megkérdezzük a társaságok potenciális ügyfeleit, hogy mi jut eszükbe a biztosítás szó hallatán, akkor az öngondoskodás, a vagyoni biztonság, az előtakarékosság és a házaló ügynök válaszukat kapnánk a leggyakrabban.
Ez utóbbinak kiemelkedő szerepe van az ügyfelek döntéseiben. Ugyanis egy biztosítási szerződés esetében az ügyfelek igen magas százalékban átolvassák a teljes szerződést. Amelyek nyelvezete gyakran "átlag halandó" számára teljesen érthetetlen. Ezért itt kiemelt szerepe van a termék értékesítőjének, ezáltal is javítva, az amúgy nem oly fényes képet a szektor megítéléséről.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ügyfelek az Internetet a leggyorsabb és a leghatékonyabb rendelésfelvevő eszköznek tartják, a biztosításokhoz kapcsolódó információk mennyiségét és minőségét illetően azonban már bizonytalanság tapasztalható. Ez tovább erősíti a közvetítők szerepét.
Család, gyerek, hitelkártya
A TGI által készített felmérésből kiderül, hogy a gyermekszám, a gyermekek életkora és a családi állapot nem igazán befolyásolja a biztosításkötést. A családi állapot inkább tendenciájában mutat összefüggést az egyes biztosítástípusok választásával.
A vizsgálat egyik meglepő eredménye, hogy azok akik hitelkártyával rendelkeznek, pozitívabban viszonyulnak a biztosításokhoz.
A hitelkártyával való költekezésre való hajlandóság és a megtakarításra való szándék olyan jövedelmi helyzetet határoz meg, ami természetszerűen befolyásolja a biztosításvásárlás képességét.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


