A biztosítások kapcsán sokszor elhangzott már az, hogy az ember elemi igénye és legfőbb célja a biztonság elérése. De arról, hogy egy családban ki dönti el, hogy vegyenek-e biztosítást, vagy hogyan befolyásolja a biztosítási szolgáltatás vásárlását egy hitelkártya megléte, igen kevés szó esik. Nézzük mi befolyásol minket, akár tudat alatt is!
Döntéseinket alapvetően, egy biztosítási konstrukció megvásárlásánál, a kockázatvállalási hajlandóságunk, pénzügyi tudatosságunk és a biztosítókhoz kapcsolódó attitűdünk határozza meg. Kezdjük a kockázatokkal!
Mint ahogy már a cikk elején említettük, alapvetően mindenki biztonságra törekszik. A biztosítások esetében, a családi biztonság az, amely a fogyasztók hosszú távú döntéseiben kiemelkedő szerepet játszik. Jóllehet az ilyen természetű vásárlás férfi-dominanciájú, biztosítások esetében a döntést a nővel közösen hozzák meg.
Az életbiztosítások tekintetében az attitűdöknek egy speciális mivoltát mindenképpen figyelembe kell venni, ez pedig nem más minta kockázatokkal szembeni beállítódás.
A másik igen fontos momentum a biztosítási termékek vásárlásánál az öngondoskodás. A gazdasági átalakulás hazánkban gyorsabban lezajlott, mint az emberek szemléletváltása, és ez a biztosítások tekintetében is érezhető. A lakosság az állam kivonulását, illetve a támogatások csökkentését egyes területeken (például: nyugdíj) igen nehezen viseli. És egyre többen keresnek megoldást ezen űr betöltésére, itt van kiemelkedő szerepe a biztosítóknak.
Azonban az igen nehezen elképzelhető, hogy a hazai társaságok a fogyasztói attitűdökhöz igazítsák termékpalettájukat, már csak azért is, mert a biztosítási piac megítélése is meglehetősen negatív. Ezért a biztosítók kénytelenek megkísérelni az emberek attitűdjének megváltoztatását, ha további piacokat akarnak szerezni. És akarnak.
Ha megkérdezzük a társaságok potenciális ügyfeleit, hogy mi jut eszükbe a biztosítás szó hallatán, akkor az öngondoskodás, a vagyoni biztonság, az előtakarékosság és a házaló ügynök válaszukat kapnánk a leggyakrabban.
Ez utóbbinak kiemelkedő szerepe van az ügyfelek döntéseiben. Ugyanis egy biztosítási szerződés esetében az ügyfelek igen magas százalékban átolvassák a teljes szerződést. Amelyek nyelvezete gyakran "átlag halandó" számára teljesen érthetetlen. Ezért itt kiemelt szerepe van a termék értékesítőjének, ezáltal is javítva, az amúgy nem oly fényes képet a szektor megítéléséről.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az ügyfelek az Internetet a leggyorsabb és a leghatékonyabb rendelésfelvevő eszköznek tartják, a biztosításokhoz kapcsolódó információk mennyiségét és minőségét illetően azonban már bizonytalanság tapasztalható. Ez tovább erősíti a közvetítők szerepét.
Család, gyerek, hitelkártya
A TGI által készített felmérésből kiderül, hogy a gyermekszám, a gyermekek életkora és a családi állapot nem igazán befolyásolja a biztosításkötést. A családi állapot inkább tendenciájában mutat összefüggést az egyes biztosítástípusok választásával.
A vizsgálat egyik meglepő eredménye, hogy azok akik hitelkártyával rendelkeznek, pozitívabban viszonyulnak a biztosításokhoz.
A hitelkártyával való költekezésre való hajlandóság és a megtakarításra való szándék olyan jövedelmi helyzetet határoz meg, ami természetszerűen befolyásolja a biztosításvásárlás képességét.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.