17 °C Budapest
Indianapolis - 2022 októbere körül: Nissan Rogue bemutató egy márkakereskedésben. A Nissan a Rogue-ot S, SV, SL és Premium kivitelben kínálja.

Elképesztő egyezség érik a Nissan és a Honda között: leshetnek az európai márkák, ha ezt tényleg meglépik

2024. december 26. 15:02

A Honda és a Nissan 2026-ra tervezi egyesülésüket, amely a világ harmadik legnagyobb autóipari csoportját hozná létre. Az 1 billió jenes szinergia mellett a cél a kínai és globális elektromos autópiac kihívásainak leküzdése, miközben mindkét gyártó jelentős átalakulásra készül.

A Honda és a Nissan egyesülése, amely a világ harmadik legnagyobb autóipari csoportját hozná létre, jelentős előnyöket ígér, de a kínai versenytársak intenzív nyomása kérdéseket vet fel arról, hogy időben sikerülhet-e a megvalósítás. A japán autógyártók hétfőn bejelentették, hogy hivatalos tárgyalásokat kezdenek az egyesülésről, amelynek véglegesítését 2026 augusztusára tervezik, feltéve, hogy a nehézségekkel küzdő Nissan előrelépést ér el a megújulásában - írja a Reuters.

A Nissan kisebb partnere, a Mitsubishi Motors a következő hónapban dönt arról, csatlakozik-e a megállapodáshoz. Az autógyártók közös platformok, kutatás-fejlesztési tevékenységek és beszerzések révén több mint 1 billió jen (6,4 milliárd dollár) szinergiát céloznak meg, az üzemi nyereségüket pedig 54%-kal, 3 billió jen fölé kívánják növelni.

A szinergiák teljes hatása azonban várhatóan csak 2030 után érezhető, mondta Mibe Toshihiro, a Honda vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón. Addigra viszont fel kell készülniük arra, hogy felvegyék a versenyt a kínai riválisokkal, különben "legyőzik őket" – figyelmeztetett. Elemzők azonban megkérdőjelezik, hogy van-e ennyi idejük.

Mindkét gyártónak komoly problémát okozhat az elektromos autók terén tapasztalható gyengesége. Bár a Nissan úttörő volt a Leaf modellel, később megbotlott, az új Ariya EV modell pedig gyártási problémák miatt nem tudta felvenni a versenyt a Tesla Model Y-jával. A Honda inkább hibridekre összpontosított, amelyek iránt különösen az Egyesült Államokban nőtt a kereslet.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 616 989 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 141 676 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A kínai piacra való visszatérés komoly kockázatokat rejt, különösen mivel a helyi gyártók, mint a BYD, szoftvervezérelt járműveikkel és digitális élményükkel már uralják a világ legnagyobb autópiacát. A Honda és a Nissan mindkettő piaci részesedést veszített, és csökkenő eladásaik miatt átszervezésekre kényszerültek. Ugyanakkor az Egyesült Államok és Japán piacára való összpontosítás miatt a földrajzi diverzifikáció terén az egyesülés kevés előnyt kínálhat.

Ha sikerül, az egyesülés jelentős átalakulást hozhat az autóiparban, hasonlóan a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA csoport 2021-es egyesüléséhez, amelyből a Stellantis született. A megállapodás mérete kiemeli a kínai versenytársak jelentette fenyegetést, különösen olyan régiókban, mint Délkelet-Ázsia, ahol korábban a japán autógyártók uralkodtak. Elemzők szerint a technológiai kihívások miatt az autóipari konszolidáció folytatódhat, és a partnert nem találó hagyományos gyártók kisebb szereplőkké zsugorodhatnak, miközben nő a járművenkénti költségük.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 1. kedd
Hugó
14. hét
Április 1.
Bolondok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33