Meghosszabbítja a Energiaügyi Minisztérium a vállalati e-autó támogatási programot - közölte a tárca parlamenti államtitkára.

Ez ám a feltámadás: ki nem találod, mi most az ország kedvenc autója, meglepő nevek a toplistán
Úgy tűnik, éledezik a magyar autópiac: utoljára 2021-ben volt olyan, hogy két egymást követő hónapban is 10 ezer fölé ugrott a forgalomba helyezések száma, 2019 óta pedig ez volt a legjobb márciusi hónap. Visszatérni látszik a Suzuki fölénye, ismét a régi erősorrend van kialakulóban: Magyarország kedvenc autója az első negyedévben a Vitara volt, a második helyezett pedig az S-Cross - évek óta ez a két modell váltogatja egymást az élen, tavaly a Skoda Octavia sem tudott végül trónt fosztani. Emellett beérett a Nissan hatalmas marketingkampánya is, amely a harmadik helyre repítette a Quashqait a népszerűségi listában.
12895 autó állt forgalomba márciusban Magyarországon a Datahouse friss adatai szerint. Minden jel arra utal, hogy kezd magához térni a hazai autópiac, ugyanis ez az adat 12,2 százalékkal jobb a tavaly márciusi számoknál, és 2022. harmadik hónapjához képest pedig majdnem 16 százalékos a növekedés.
Utoljára 2021-ben volt olyan, hogy két egymást követő hónapban is 10 ezer fölé ugrott a forgalomba helyezések száma, és ennél jobb márciusi hónapot csak 2019-ben, a járvány előtti évben láthattunk.
Hasonlóan bizakodásra adnak okot az első negyedév összesítései: az év első 3 hónapjában 31673 autó kapott magyar rendszámot, 7,2 százalékkal több, mint 2023 hasonló időszakában, és az érték 10,4 százalékkal magasabb, mint két évvel korábban volt.
A gyártók versenyét márciusban a Suzuki nyerte elég masszívan: 2433 forgalomba helyezést regisztráltak, második helyen nagy meglepetésre a mostanában elég komoly marketingkampányt folytató Nissan 1537 darabbal, ezt követi a Toyota 1440-el. A korábbi éllkovas Skoda csak a negyedik 862 forgalomba helyezéssel.
A negyedéves összesítést is a Suzuku vezeti, szintén tetemes előnnyel, 5070 darab autójuk állt forgalomba 2024-ben, mögöttük a Toyota már nem tudta elérni a négyezer darabot, 3850-en áll. Harmadik a Skoda 2885 forgalomba helyezéssel, negyedik helyen pedig a Nissan áll 2227 darabbal, de a Volkswagen is csak kicsivel maradt 2000 darab alatt.
Ami pedig a modelleket illeti, újra visszatért a régi nóta, Magyarország kedvenc autója jelenleg a Suzuki Vitara, 2534 kapott idén magyar rendszámot, és vélhetően itt még nincs vége, hiszen a frissített modell érkezése egyrészt fokozhatja az érdekklődést, másfelől pedig jöhetnek a készletkisöprések.
Második helyen a Suzuki S-Cross áll 1966 forgalomba helyezéssel. Hármadik a tavalyi győztes Skoda Octavia 1837 darabbal, negyedik helyen pedig egy váratlan versenyző, a Nissan Quashqai áll (1234 db), láthatóan megmozgatta a vásárlókat a gyártó marketingkampánya.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
További érdekesség, hogy bekerült a top 20-ba a Tesla Model Y is, amely 524 forgalomba helyezéssel megelőzte például a Suzuki Swiftet vagy a Toyota Corolla Crosst is. Egy másik tisztán elektromos autó, a Nissan Leaf is felkerült a toplistára a maga 370 forgalomba helyezésével, ami a 18. helyre volt elég.
Címlapkép: Szigetváry Zsolt, MTI/MTVA
Te mit gondolsz a személyi kölcsönről? Mondd el véleményed!
A kutatás a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán működő the CoRe lab-bel együttműködve készül, az eredményeiről a Pénzcentrumon megjelenő cikkekben folyamatosan beszámolunk majd. A kérdőív anonim és önkéntes, a válaszokat 2024. március 29. és április 14. között várjuk.
Köszönjük, hogy válaszaiddal segíted a kutatásunkat!
Create your own user feedback survey"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


