2 °C Budapest
Törökbálint, 2013. december 15.Az M0-ás autóút M1 és M7 közötti szakasza 2013. december 15-én. Az M0 déli szektorához tartozó, eddig a kétpályásításból kimaradt, mintegy három kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ (NIF) Zrt. A háromsávúsítást eredetileg a szakasz mellett lévõ Tópark beruházója, a Walker and Williams Group vállalta, de a vegyes ingatlanfejlesztés csõdbe ment.MTI Fotó: Beliczay László

Elismerték: teljesen átalakulhat a KRESZ Magyarországon, már készül is az új jogszabály

2023. október 24. 15:44

A közlekedési minisztérium szerint állami beavatkozást igényel a nagyteljesítményű autók elterjedése, ezért újraírnák a KRESZ-t.

A közlekedési minisztérium szerint állami beavatkozást igényel a nagyteljesítményű autók elterjedése, ezért újraírnák a KRESZ-t – értesült az economx.hu, a parlament gazdasági bizottságának ülésén. Ágh Péter államtitkár leszögezte: az elmúlt időszakban történt tragikus események, illetve a nagyteljesítményű autók ilyen fokú elterjedése állami beavatkozást igényelnek.

Az Építési és Közlekedési Minisztériumot (ÉKM) Bakos Bernadett parlamenti képviselő kérdezte arról, hogy támogatja-e a kormány azt, hogy a nagyteljesítményű személygépkocsik vezetéséhez szigorúbb feltételeket kelljen teljesíteni. A felvetés mögött egy ellenzéki törvényjavaslat húzódik meg, amelynek a tárgysorozatba vételét október 3-án a parlament gazdasági bizottsága elutasította.

A módosítás értelmében az olyan személygépkocsi vezetésére jogosító vezetői engedély, aminek hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye meghaladja a 300 kilowattot, csak annak a személynek adható, aki

  • legalább öt éve rendelkezik személygépkocsi vezetésére jogosító vezetői engedéllyel,
  • a külön jogszabályban meghatározott pszichológia alkalmassági követelményeknek megfelel,
  • a külön jogszabályban meghatározott tanfolyamot elvégezte, és a vezetői jártasságáról és magatartásáról vizsgát tett.

Ellenben nem adható engedély annak, akit közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával vagy más hasonló módon más vagy mások életének vagy testi épségének veszélyeztetése miatt jogerősen szabadságvesztésre ítéltek. Illetve szünetel az engedélye annak, akivel szemben a fenti közlekedési bűncselekmények gyanúja miatt büntetőeljárás van folyamatban a büntetőeljárás jogerős befejezéséig.

A beterjesztő Molnár Zsolt parlamenti képviselő indokolása szerint drámai mértékben megnövekedett azon kirívóan súlyos közúti közlekedési szabályszegések száma. Az elmúlt években a fékevesztett száguldozás több, a közlekedésben szabályosan résztvevő vagy egyszerűen csak utcán tartózkodó ember halálát okozta. E cselekményeket jellemzően olyan személygépkocsikkal követik el, amik a közúti közlekedés igényeit messze meghaladó, sportcélokra alkalmas teljesítménnyel rendelkeznek – érvelt a politikus, aki szerint biztosítani kell, hogy a törvényjavaslat ne vonjon el már meglévő jogokat.

Ezért a megfogalmazása szerint átmeneti szabályként kell rendelkezni arról, hogy a törvényjavaslatban meghatározott szigorúbb követelményeket a törvény hatályba lépését követően kiadott vezetői engedélyekre kell alkalmazni. Az átmeneti szabály elégséges időt biztosít a szükséges végrehajtási rendelkezések megalkotására is – javasolt a politikus.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ezekre reagálva Ágh Péter államtitkár nemcsak az állami beavatkozás szükségességét ismerte el, de megerősítette, hogy zajlik a KRESZ felülvizsgálata, és ennek részét képezi, hogy a nagyteljesítményű gépjárművek helyzetét miként érdemes rendezni. Egyébként a KRESZ felülvizsgálatára, érdemi áttekintésére 2009 óta nem került sor.

Úgy gondolom, hogy a technológiai fejlődés, az új közlekedési eszközök megjelenése, a közlekedési infrastruktúra – és az ehhez tartozó társadalmi szokások – olyan mértékben változtak, amelyet egy módosítás már nem tud hatékonyan kezelni: újat kell alkotni

– közölte a közlekedésért is felelős minisztérium államtitkára.

Címlapi kép: MTI Fotó: Beliczay László

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?