Ön tudja melyik autómárka volt tavaly a magyarok kedvence? (x)

Ön tudja melyik autómárka volt tavaly a magyarok kedvence? (x)

PR
2023. január 17. 16:00

Nem volt tavaly népszerűbb autómárka a Toyotánál Magyarországon. A véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota már 2020 óta őrzi elsőségét, 2022-ben azonban a teljes magyaroroszági személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett a környezettudatos japán autómárka. A Toyota ráadásul úgy bizonyult a legkelendőbb újautómárkának tavaly Magyarországon, hogy eladásait mintegy 5%-kal növelte a 11%-kal visszaeső piacon.

Egy hónappal a versenytársak előtt a személyautóeladások tekintetében

A kivonásokkal tisztított piacon még látványosabb a márka sikere, az itt elért 14,4%-os piaci részesedés annyit tesz, hogy minden hetedik véglegesen a magyarországi utakra kerülő új autó Toyota. A környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autóival taroló, ám a közelmúltban plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autókat is bemutató Toyota ráadásul tetemes előnnyel végzett az első helyen. Legközelebbi versenytársát ugyanis nagyságrendileg egyhavi átlagos értékesítéssel előzte meg. Szemmel láthatóan tehát beérett a Toyota évekkel ezelőtt megkezdett stratégiája, amelynek jegyében mára nincs olyan fontos személyautó kategória, ahol a japán autógyártó ne kínálna környezetbarát alternatívát.

Meghatározó szerep a haszongépjármű piacon

A teljes piac és a személyautók tekintetében tehát megkérdőjelezhetetlen a japán márka dominanciája, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 12,5%-os részesedéssel a harmadik helyen végzett a japán autómárka. Ezzel a Toyota az elmúlt évek látványos sikereire építve a hazai kishaszongépjármű piacon is az egyik meghatározó szereplővé vált., köszönhetően az olyan modelleknek, mint az 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjat is elhozó, szegmensét letaroló Hilux, vagy épp a hamarosan akkumulátoros elektromos kivitelben is megrendelhető Proace és Proace City áru- és személyszállító kivitelei.

(x)

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 5. szombat
Vince
14. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. április 5. 19:22
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33