2025-ben kifejezett céljuk megszólítani a privát ügyfeleket is: bizonyos modelljeikhez már meg is érkezett az úgynevezett Start kivitel, amellyel a magánvásárlókat célozzák.

Nem volt tavaly népszerűbb autómárka a Toyotánál Magyarországon. A véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota már 2020 óta őrzi elsőségét, 2022-ben azonban a teljes magyaroroszági személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett a környezettudatos japán autómárka. A Toyota ráadásul úgy bizonyult a legkelendőbb újautómárkának tavaly Magyarországon, hogy eladásait mintegy 5%-kal növelte a 11%-kal visszaeső piacon.

Egy hónappal a versenytársak előtt a személyautóeladások tekintetében
A kivonásokkal tisztított piacon még látványosabb a márka sikere, az itt elért 14,4%-os piaci részesedés annyit tesz, hogy minden hetedik véglegesen a magyarországi utakra kerülő új autó Toyota. A környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autóival taroló, ám a közelmúltban plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autókat is bemutató Toyota ráadásul tetemes előnnyel végzett az első helyen. Legközelebbi versenytársát ugyanis nagyságrendileg egyhavi átlagos értékesítéssel előzte meg. Szemmel láthatóan tehát beérett a Toyota évekkel ezelőtt megkezdett stratégiája, amelynek jegyében mára nincs olyan fontos személyautó kategória, ahol a japán autógyártó ne kínálna környezetbarát alternatívát.

Meghatározó szerep a haszongépjármű piacon
A teljes piac és a személyautók tekintetében tehát megkérdőjelezhetetlen a japán márka dominanciája, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 12,5%-os részesedéssel a harmadik helyen végzett a japán autómárka. Ezzel a Toyota az elmúlt évek látványos sikereire építve a hazai kishaszongépjármű piacon is az egyik meghatározó szereplővé vált., köszönhetően az olyan modelleknek, mint az 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjat is elhozó, szegmensét letaroló Hilux, vagy épp a hamarosan akkumulátoros elektromos kivitelben is megrendelhető Proace és Proace City áru- és személyszállító kivitelei.


(x)

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


