Kíváncsiak voltunk, vajon alkalmas-e családi használatra az EV9 kistestvére. És mit keres egy vágódeszka az utastérben? Cikkünkből kiderül.
Január elsejétől kötelező az EU területén értékesített új személyautókban az FCM (Fuel Consumption Monitoring) rendszer, ami rögzíti az egyes autók tényleges fogyasztását. A nemrég a NEDC-helyett bevezetett WLTP-szabvány a reálishoz közelebbi fogyasztásértéket eredményez, de ez még nem elég az Európai Uniónak.
2020. január elsejétől (2021. január 1-éig kapnak haladékot a Euro6d-Temp-ISC / Euro6d-ISC szerint homologizált autók) az összes újonnan értékesített személyautóban ott van az FCM (Fuel Consumption Monitoring) rendszer, amely rögzíti minden egyes autó fogyasztását, legyen szó belső égésű vagy villanymotorral hajtott példányról. Ezzel párhuzamosan a fedélzeti fogyasztásmérők pontossága is emelkedik, hiszen azoknak 5%-os határon belül kell maradniuk a tényleges értékhez képest - írja az automotor.hu.
Noha a fogyasztás fedélzeti rögzítését már jogszabály írja elő, egyelőre még nem tudni, mire fogják azt használni. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a műszaki vizsgák alkalmával olvassák majd ki ezeket a tárolókat, az így kapott értékeket EU-s szinten összesítve határozzák meg az autók tényleges fogyasztását, és valószínűleg ezt veszik majd figyelembe az autógyártók flottafogyasztásánál.
Az is valószínű, hogy hosszú távon ez, mármint a reális és nem a WLTP-fogyasztás lesz a CO2-alapú adózás kiindulási alapja, illetve ez (a kWh-fogyasztás) lehet a villanyautók adóztatásának alapja. Az FCM rendszer nagy vesztesei a hálózatról tölthető hibridek lehetnek, amelyeknél a WLTP-értékben csak a folyékony-üzemanyag fogyasztása jelenik meg, az áramé nem, az FCM azonban mindkettőt rögzíti - és az így sokkal magasabb lesz a gyakorlati fogyasztás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


