Jelentősen szigorodhat a műszaki vizsgáztatás az Európai Unióban: a tíz évnél idősebb autókra évente kötelező vizsga várhat.
A JATO Dynamics legfrissebb statisztikái alapján idén áprilisban összesen 6 652 új személygépkocsi került forgalomba, ami tavaly áprilishoz képest 8 százalékos emelkedést jelent. Az idei év első négy hónapjában a legsikeresebb autómárka ismét a Ford volt, míg a modellek között ezúttal is az Octavia volt a legnépszerűbb. A magánszemélyek részére történő eladásokban pedig a Suzuki, az Opel és a Toyota járt az élen.
8 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, ez összesen 6 652 darab új autót jelentett az év negyedik hónapjában Magyarországon. Az első négy hónapban összesítve 6 százalékkal kevesebb autó került forgalomba, mint a tavalyi év azonos időszakában. Áprilisban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) ismét a Ford volt, 608 darab értékesített járművel.
A
2013-as évben április hónappal bezárólag is a Ford került ki győztesen 2
261 darab gépjármű össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac
13%-át sikerült lefednie a márkának. Modell szinten a legtöbbet ismét a
Skoda Octavia-ból értékesítették áprilisban (227 darab), az éves modell
ranglistát is az Octavia vezeti 896 darabos eladással.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A
jelenlegi piac jellegzetesség a JATO Dynamics közleménye alapján, hogy
az új autó forgalomba-helyezések 73 százaléka céges, míg a magán
eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. Tovább torzítja a
jelenlegi piaci összképet az újra megnövekedett re-export jelenség,
melynek pontos nagyságrendjét jelenleg nehéz meghatározni.
A
hazai piacon bár a legtöbb gépjárművet cégek vásárolják vannak olyan
gyártók, amelyek jól teljesítenek a magánszemélyeknek történő
értékesítések területén is. Ilyen például a Suzuki, aki eladásainak 51
százalékát köszönhette áprilisban a magánszemélyeknek. A Toyota
értékesítésének 43 százalékát realizálta áprilisban a magánszegmensből.
Darabszám tekintetében a Suzuki vezette a magánszemélyek részére történő
autóértékesítéseket áprilisban, majd őt követte az Opel.
A
JATO Dynamics közleménye kiemeli, a számok messze elmaradnak a válság
előtti forgalomba helyezési mennyiségektől, valamint az üzletág sikeres
működéséhez szükséges optimális darabszámoktól. Összehasonlítás végett a
válság előtti 2008-es év áprilisi eredménye a 2013-as év azonos
időszakának 302 százaléka volt, tehát 16 725 darab személyautó és
haszongépjármű talált gazdára. A cég véleménye szerint az előttünk álló 8
hónapban sem várható számottevő javulás, ennek hátterében az állhat,
hogy a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó
hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a
szalonokban. A mostani kereslet nagy részét kitevő céges-és
flottavásárlások területén sem lehet forgalomnövekedésre számítani.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


