Százezrek voltak jelen Ferenc pápa búcsúztatásán a vatikáni Szent Péter téren és környékén.

A horvát kormány a magas infláció miatt újabb árucikkekre terjesztené ki az ársapkákat, hogy enyhítse a lakosság terheit – jelentette be Ante Susnjar gazdasági miniszter. Az intézkedés a mindennapokban szükséges termékeket érintené, különös figyelmet fordítva az egészséges élelmiszerekre és az alapvető fogyasztási cikkekre.
A horvát kormány a hónap végéig újabb árucikkekre terjesztené ki az ársapkát a pénzromlás mértéke miatt - közölte csütörtökön Ante Susnjar gazdasági miniszter a legnagyobb horvát kereskedelmiláncok képviselővel tartott tárgyalások után. Hozzátette: az intézkedéseket a veszélyeztetett csoportok megsegítése érdekében hozzák.
A horvát kormány még 2023 tavaszán korlátozta egyes alapvető élelmiszerek árát, az intézkedést többször meghosszabbította. Az ársapka 30 árucikket érint, közöttük van a napraforgóolaj, a tej, a liszt, a cukor, az egészcsirke, a darált sertéshús, a tejcsokoládé, a joghurt, a gouda sajt, a rizs, a spagetti tészta, a tojás, továbbá a burgonya, a sárgarépa és a bab. De korlátozták a WC-papír, a tusfürdő, a fogkrém, a pelenka és az intimbetét árát is.
A miniszter szerint az új listán a régihez képest több egészséges élelmiszer lesz, és a kenyér is felkerül rá. Ötven olyan árucikkről van szó, amelyre nap mint nap szükségük van a polgároknak, az áruk pedig emelkedett - mutatott rá. Emlékeztetett: mindvégig alacsonyabb szinten tartották az energiaárakat, hogy így segítsék a családokat, az infláció azonban így is nagyon magas.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint tavaly decemberben az eurózónában a legmagasabb inflációs ráta Horvátországban alakult ki, 4,5 százalék a novemberi 4,0 százalék után. Egyes beszállítók pedig újabb áremeléseket jelentettek be az emelkedő nyersanyagárak miatt.
A horvát statisztikai hivatal adatai szerint éves szinten a legnagyobb mértékben a szállodák és éttermek drágultak, 9,6 százalékkal, ezt a szolgáltatások követték 6,7 százalékkal. Az élelmiszer- és italárak 4,8 százalékkal, míg a víz, a villany, a gáz és egyéb tüzelőanyagok ára 2,8 százalékkal emelkedett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Boris Vujcic, a Horvát Nemzeti Bank elnöke szerint a horvát állampolgárokat leginkább az élelmiszerek drágulása érinti érzékenyen. Jelezte: jelenleg két dolog tartja fenn az inflációt, a szolgáltatások és az élelmiszerek árának növekedése.
Arra az újságírói kérdésre, hogy miért magasabb Horvátországban az infláció, mint más európai országokban, azt válaszolta: erre nincs egyértelmű válasza. Ehhez hozzájárultak a gyümölcsök, a zöldségek, a tojás, a tejtermékek, a tej, a kakaó, a tea és a kávé áremelkedése, ami a globális trendekkel magyarázható. "A növekedés azonban nálunk nagyobb volt, mint más országokban" - mondta.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


