Az elmúlt két évben jelentősen nőtt az alkalmi borfogyasztók aránya a 18-40 éves korosztály körében.
Elindult a nyári szezon, a tikkasztó hőségben pedig kinek ne esne jól egy behűtött sör? A kérdés már csak az, hogy dobozos vagy üveges legyen? A Pénzcentrum legújabb terméktesztjén most arra a kérdésre kerestük a választ, hogy valójában van-e különbség a két csomagolás között. Melyik lehet a finomabb? Vajon vakon érezhető különbség a kettő között?
A legnagyobb sörfanatikusok szerint nem is kérdés, hogy nagy különbség van a dobozos és az üveges sörök között. Míg az egyik oldal a dobozosat kedveli a kényelem miatt, addig mások csak üvegeset hajlandóak inni, hogy hódolhassanak az igazi élmények. Egyesek szerint egyenesen más sört öntenek a különböző kiszerelésekbe, de sokan vallják azt is, hogy a dobozos sör azért rosszabb, mert "fémes" íze van. Most azonban a Pénzcentrum lerántja a leplet a mendemondákról. Mutatjuk a tesztünk eredményeit.

Annak érdekében, hogy választ találjunk a nagy kérdésre, hogy a dobozos vagy az üveges söröknek jobb az íze a Pénzcentrum kibővített szerkesztőségével 10-en, összesen 8 különböző sörmárka üveges és dobozos kiadását kóstoltuk végig, vakon. A söröket 1-5-ig lehetett pontozni, így a legjobb ízű sör összesen 50 pontot szerezhetett volna.
A dobozos és az üveges sörök harcát a különböző sörmárkák pontszámait összesítve az üveges sörök nyerték meg. Ráadásul az Arany Ászok és a Heineken kivételével az összes márkánál az üveges kiszerelés kapott magasabb pontszámot. Ezzel a tesztelők egyébként alátámasztották korábbi állításukat, hiszen már a kóstolás előtt is többen az üveges sörök mellett tették le a voksukat.
A második helyre ugyanennek a márkának a dobozos kiadása került, amit a Soproni, a Dreher majd a Staropramen üveges söre követett. Érdekességnek számít, hogy ugyanezeknek a sörmárkáknak a dobozos kiadásai végeztek még a mezőny első felében.
Ez jól mutatja, hogy azért olyan hatalmas különbség nem volt a dobozos és az üveges kiadások között. A tesztelőket arra is megkértük, hogy egy-egy kóstolás után próbálják meg kitalálni, melyik lehetett a dobozos sör és a 80 kérdésből mindössze 38 alakalommal találták el a helyes választ, ami szintén arra enged következtetni, hogy vakon már nehezebben dönthető el, hogy akkor pontosan melyik sör volt dobozosan és melyik sör volt üvegesen csomagolva.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mi az igazság?
Évek óta folyamatosan növekszik a dobozos sörök forgalma, a hazai söröknek pedig már jóval több, mint 50 százaléka dobozban kerül forgalomba.
- válaszolta a Pénzcentrum megkeresésére Schillinger Attilától, a Magyar Sörgyártok Szövetségének igazgatója.
10 eladott sörből 9 láger
A piacnak egyébként több mint 90 százalékát a láger típusú sörök teszik ki, amit sokan csak "rendes sörnek" hívnak. De nem véletlen, hogy ezek fogynak a legjobban, a láger típusú sörök ugyanis könnyen fogyaszthatóak, nem túl erősen komlózottak és a frissesség érzetét keltik. Ez az, amit a legtöbben szeretnek bennük. Sokan nem tudják azonban erről a sörtípusról, hogy ezt a típust a legnehezebb állandó jó minőségben előállítani, hiszen egy-egy esetleges ízhibát a lágereknél nem lehet elfedni több komlóval vagy éppen ízesítéssel.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


