A magyar méz évtizedek óta a minőség és tisztaság jelképe, ám az exportorientált ágazatot ma olcsó, hamisított termékek és egyenlőtlen piaci viszonyok szorítják háttérbe.
Közel sincs vége az elmúlt években elkezdődött drágulásnak: márciusban már negyedével növekedtek meg az átadási árak, ez alól pedig az árstop alatt lévő termékek se kivételek. Azzal párhuzamosan pedig, hogy nőnek az élelmiszerárak csökken a vásárlási kedv.
Márciusban 16 százalékkal nőtt a boltos vásárlások volumene, viszont az élelmiszerek vásárlása 2,7 százalékkal visszaesett. Ehhez az adathoz az is hozzátartozik, hogy 2020-ban, a pandémia kitörésekor pánikszerű vásáslásba kezdtek az emberek, ami mi 12 százalékkal megnövelte a statisztikát. Ezzel szemben tavaly tartotta magát a szektor a korábbi szinten, írja a blokkk.com.
Amikor a vásárlási kedvről beszélünk mindenképpen meg kell említeni, hogy az emberek érthetően visszafogják ilyen drágulás mellett a költekezésüket. A boltosok áremelése pedig teljesen érthető, miután az orosz-ukrán háború következtében nem csak a szállítás, de az energia és a munkaerő ára is jócskán megnövekedett. Márciusban közel negyedével kényszerült átadási árait emelni az élelmiszeripar, tehát ennyivel drágábban adták a boltosoknak a terméket.
A bolti áraknál ugyanakkor mindenképpen figyelembe kell vennünk azok változását, hiszen egy nagyobb áruházban értelemszerűen olcsóbban fogjuk tudni megvásárolni az adott terméket, ráadásul vannak saját márkás áruk is. De a legtöbb bolt a hatósági árakon így is csak bukik, hiszen megpróbálhatja a veszteséget mérsékelni, de amíg kötelezve van arra, hogy a korábbi készleltet tartsák.
Az árstop pedig nem tartható örökké, hiszen a boltosok egyre inkább csak veszteséget termelnek. Ha pedig egyszer vége lesz és az árnyomás nem enyhul, akkor a termékek árát mindenképpen emelni kell. A szektor átadási árait figyelembe véve pedig ez az emelés akár 15-50 százalék is lehet.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.