A kormány visszavonta a szomszédos országokkal szemben májusban bevezetett állategészségügyi korlátozásokat.

A kárpáti borzderes a szarvasmarhák "mostohagyermeke", melyet a termelés intenzívebbé válásával és a hasznosítási irányok szétválásával szinte teljesen magára hagytak. Egészen addig, míg egy kis hazai közösség zászlajára nem tűzte a jámbor kérődzők fajtamegőrzését. A sokoldalúan hasznosítható fajtáról, valamint a vidéki élet szépségeiről és kihívásairól beszélt a HelloVidéknek a hazai tenyésztők egyik tagja, a Boróka Farm társtulajdonosa, Agócs-Paluska Éva.
Éva és férje, Péter mindketten olyan családba születtek bele, ahol a föld és a természet szeretetét már az anyatejjel együtt szívták magukba. Szinte nem is volt kérdés, hogy mindketten az agrárpályát választják hivatásuknak, amelyen belül többféle végzettséget is szereztek. Péter már a megismerkedésüket megelőzően belekóstolt a gazdálkodásba, míg Éva az egyetemi évek után előbb külföldön, majd idehaza nyert betekintést a mezőgazdasági munkálatokba, hogy aztán nagy elszántsággal vethesse bele magát az immáron közösen végzett munkálatokba.
Fontosnak tartottuk, hogy tájhoz igazodó, természetközeli, többféle mezőgazdasági ágazatot is magában foglaló tevékenységi kört alakítsunk ki, mint amilyen egy „régi típusú”, hagyományos családi gazdaság. Vannak tanyáink, szántónk, legeltetéssel és kaszálással hasznosított Natura 2000 gyepterületeink, másfél hektár szőlőnk, 50 méhcsalád és néhány nagyobb haszonállat
- sorolta Agócs-Paluska Éva, mi mindent foglal magába a Boróka Farm névvel fémjelzett önellátó gazdaságuk.
Ha érdekelnek a részletek, és szeretnél mindent tudni a borzderesekben rejlő potenciálról, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


