A rezsi sosem olcsó dolog, ráadásul most már mosószerre is vagyonokat kell költeni. Pedig néhány apró, de hatékony trükkel meglepően sokat lehet fogni a kiadásokon.
Lázár János kormánybiztos december 3-án jelentette be, hogy a kormány jövőbeli tervei között szerepel a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítása az országból, amelyhez nyíltan protekcionista politikát fognak folytatni. Az érintett kereskedelmi láncok még nem nyilatkoztak, viszont a hazai cégek üdvözölték a bejelentést. Bár csökkenhet az importtal szembeni kiszolgáltatottság, rés támadhat az alapkiszolgálásban.
A magyar cégek egy emberként üdvözölték Lázár János nyílt hadüzenetét a külföldi kiskerek ellen, amelyre az Országos Kereskedelmi Szövetség -melynek kötelékébe tartozik többek között, de nem kizárólag az ALDI, Lidl, Spar, vagy a Tesco, vagyis az érintett külföldi láncok egy része - szűkszavúan reagált. A Magyar Szakszervezeti Szövetség viszont aggodalmát fejezte ki a bejelentéssel kapcsolatban. Most a hazai érdekeltségű boltok is megszólaltak.
"Láttunk már arra példát, hogy a távozó külföldi láncok üzleteit magyar vállalatok vették át: többtucatnyi élelmiszerbolt került így nemzeti kézbe 2012-ben, amikor a francia Delhaize-csoport kivonulásával a Match és a Profi áruházakat a magyar tulajdonú CBA és a Coop vette át. Vannak tapasztalataink, és külföldön is több EU-konform modell létezik a tulajdonviszonyok harmonizálására" - mondta el Zs. Szőke Zoltán a Coop Szövetség elnöke a Magyar Nemzetnek.
Neubauer Katalin a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetségének főtitkára szintén arról számolt be, hogy a hazai üzletláncok üdvözlik a bejelentést és álláspontjuk szerint valóban létkérdés az élelmiszeripar megerősítése mellett a piaci viszonyok rendezése is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
Portfolio Gen Z Fest 2025


