A december 24-i munkaszüneti nap régóta borzolja a kedélyeket a magyar közéletben, rengeteg alkalommal nyújtottak már be törvénymódosító javaslatot az új munkaszüneti nap kapcsán.
Folyamatosan változnak a karácsonyi trendek és szokások, az ünnepi készülődést a fogyasztói kultúra változása is alakítja. Valós fogyasztói igény az, hogy már októberben, 2 hónappal karácsony előtt megtalálják a vevők az áruházakban az ünnepi kínálatot - derült ki a Kika keddi sajtótájékoztatóján.
A lakberendezési áruházláncban már kikerültek a polcokra az ünnepi kellékek: karácsonyfadíszek, adventi koszorúk, gyertyatartók, ajándéktárgyak.
Hompok Melinda lakberendező a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az idei évben nincs túl nagy változás a korábbi évek színtrendjeihez képest, bár a púderes, rózsaszínes, arannyal, ezüsttel kombinált díszek trendinek nevezhetők 2019-ben. Évek óta jellemző, hogy van egy-egy meghökkentő elem (például egy fánk alakú, vagy egy medvés fadísz), ami kiegészíti a készleteket. Az asztalon, a karácsonyfán is megjelenhet egy-egy szokatlan elem.

Tavaly fehér és kék volt a divat, idén viszont több a zöld és barnás árnyalat. A fehér persze továbbra is működik, ahogy a piros/aranyszínű vonal is, de a zöld, a barna, a natúr, bézses színek, vagy a narancs inkább előtérbe kerültek. A természetközeliség itt is jobban dominál.
A szakember hozzátette: karácsonykor a giccs is belefér, ezt lehet
vegyíteni a meghökkentő elemekkel. Fontos az is, hogy a családokban generációkon keresztül öröklődő tárgyak tehetik személyessé az ünnepet.
Havas Dóra gasztroblogger szerint egyértelműen a családi tradíciók
határozzák meg azt, hogy milyen étel kerül a karácsonyi asztalra. A
töltött káposzta, a bejgli, a rántott hal minden háztartásban a menüben
meghatározó része - ebben csak lassan tapasztalni változást.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


