Az érdeklődések számának megugrása mellett az átlagárak érdemben változatlanok maradtak.
Elszálltak a salátaárak a tél folyamán, a vevők alkalmanként 50-80 százalékos emelkedést is tapasztalhattak a boltokban tavalyhoz képest. Az itthon is egyre népszerűbb jégsaláta 600-700 forintos darabára láttán alighanem sokan a szívükhöz kaptak. Mikor jön az árcsökkenés?
Vad árakkal találkozhattak a fogyasztók a zöldséges polcoknál a téli hónapokban, a jégsalátát például a korábban megszokott 200-300 forintos darabár helyett 600-700 forintért lehetett megvásárolni. Bizonyos salátafajták esetében még áruhiány is előfordult. - írja az Agrárszektor. A visszarendeződés már elkezdődött, de
1985 óta nem volt ilyen hideg a tél, mint most, ráadásul az októberi fényszegény időszak miatt már az őszi szedések is csúsztak egy-két hetet - vázolta fel a helyzetet Kovács Róbert, a jászfényszarui Jászvega Trend Kft. ügyvezetője. Szerinte a szokatlanul zord időjárás mellett az olaszországi havazások és a spanyolországi heves esőzések miatt is akadozott a salátaimport, ez vezetett áruhiányhoz és váratlan áremelkedéshez.
Az árak még mindig viszonylag magasan vannak tavalyhoz képest, ám pár hét múlva bizonyosan csökkennek majd. Egyrészt a kereslet visszaesése miatt, másrészt pedig azért, mert a busás haszon reményében sokan kaptak kedvet a salátatermesztéshez, a túlkínálat pedig le fogja törni az árakat. Az új termelők ugyanakkor szinte csak a kiskereskedelemben fognak megjelenni, a nagykereskedőkkel aligha tudnak majd üzletet kötni - mondta Kovács Róbert.
Ha nincsenek komoly időjárási "kilengések", a saláták beszállítói árai általában stabilnak mondhatók. Talán túlságosan is régóta stagnálnak, miközben a munkabérek és az inputköltségek (palánta, műtrágya) folyamatosan emelkedtek az elmúlt években. A nagy hideg, vagy a rekkenő hőség okozta anomáliákat sok termelő úgy próbálja kivédeni, hogy ellenállóbb, stressztűrő fajtákat választanak, így az időjárás áralakító hatását némileg csillapítani tudják.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


