Az alapélelmiszereken belül például a tojás ára közel 30 százalékkal, a búzafinomliszté 20 százalék feletti mértékben csökkent.
A magyar nők tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket - derült ki egy friss kutatásból. A többség havonta minimum 2500 forintot költ kozmetikumokra, míg a döntésnél a termék ára, illata és az összetétele, valamint a különböző jelzések számítanak fontos szempontnak. Mindemellett egyre többen próbálnák ki szívesen a vegán kozmetikumokat.
Tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket a magyar nők - derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató felmérésének összesített adataiból. Az ár és az illat mellett ugyanis a termékek összetétele számít a harmadik legfontosabb tényezőnek, amikor eldöntik, milyen kozmetikumot tesznek a kosarukba.
Szintén a magyar hölgyek erősödő tudatosságára utalhat, hogy tízből majdnem kilencen nyilatkoztak úgy, a közeljövőben a terveik között szerepel, hogy kipróbálják a vegán, állati összetevőktől mentes termékeket.
Érdekes, hogy az életkor előre haladtával egyre kevesebbet költünk ezekre a cikkekre. A vásárlásnál ugyan a legtöbben (53 százalék) az árat jelölték meg nagyon fontos tényezőnek, de szintén nagyon sokan emelték ki az illatot és a textúrát is (50 százalék) mint döntő vásárlást befolyásoló szempontot (50 százalék). De dobogós, harmadik helyezést ért el az összetétel is: megkérdezett hölgyek 37 százaléka szerint nagyon lényeges, hogy mit tartalmaz a kiválasztott kozmetikai cikk.
Fontosak a védjegyek
A különböző jelzések és védjegyek is egyre központibb szerepet kapnak a vásárlás során. Érdekesség, hogy a védjegyeket, amelyek például azt szavatolják, hogy az adott terméket nem tesztelték állatokon, vagy nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, esetleg bio a vásárlók 21 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak, míg a márkanévről csak 16 százalékuk vélekedik ugyanígy.
Még kevesebben döntenek a saját bevallásuk szerint a csomagolás alapján, hiszen ez a tényező végzett az utolsó helyen a fontossági sorrendben: csupán a megkérdezett hölgyek 9 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak a döntés során.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezeket az alapanyagokat kerülnénk
Mindezek mellett az is kiderült, hogy egyre többen tartanak a vitatott összetevőktől, ezek közül is leginkább az állati eredetűektől. A válaszadók több mint fele, 53 százaléka nem látja szívesen ezeket a használt termékben. Második helyen az alumíniumsó végzett, 48 százalékkal és harmadik lett a színezőanyag, mint kerülni kívánt anyag, a hölgyek 36 százaléka inkább mellőzné azokat a termékeket, amelyek ezt tartalmazzák.
Végül ki kell emelni azt a tényt is, hogy egyre inkább terjed a vegán életmód a magyar nők körében. Már most a válaszadók 11 százaléka a napi rutinjába építi a vegán termékek használatát, de a közeljövőben ennek a számnak a növekedésével kell majd számolnunk, hiszen a válaszadók 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipróbálna olyan kozmetikai cikkeket, amelyeket nem tesztelték állatokon és mentesek az állati összetevőktől.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


