Az érdeklődések számának megugrása mellett az átlagárak érdemben változatlanok maradtak.
Nemzetközi szakmai konzultációt tartottak szerdán a Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) a nem előrecsomagolt élelmiszerek allergén összetevőinek jelöléséről.
A tájékoztatás szerint ez év december 13-ától új, a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló uniós rendelet váltja fel az élelmiszerek jelöléséről szóló jelenlegi EU-irányelveket. Ezért a nemzeti jogba átültető 2004-es rendeletet és a Magyar Élelmiszerkönyv élelmiszerek tápértékjelöléséről szóló előírását is át kell dolgozni.
KATTINTS! Kamucímkék a magyar boltokban: így vernek át vásárláskor
Az Európai Uniós tagállamok között Ausztria és az Egyesült Királyság nagy tapasztalattal rendelkezik a nem előrecsomagolt élelmiszerek jelölési szabályainak alkalmazásában. Így a magyar nemzeti szabályozás előkészítéséhez kapcsolódóan ezen országok szakemberei mutatták be a saját szabályozásukat és azok gyakorlati tapasztalatait.
Az allergiában érintettek számára fontos, hogy el tudják dönteni, az adott élelmiszer beilleszthető-e a napi étrendbe vagy sem. A biztonságos étrend kialakítása a valóságnak megfelelő tájékoztatás nélkül azonban nem lehetséges. Ezért a rendelet előkészítésének egyik fontos lépése a minél szélesebb körben történő konzultáció. A cél egy olyan intézkedés elfogadása, amely megfelelő keretet biztosít a kereskedelemben, a vendéglátásban és a közétkeztetésben tevékenykedő vállalkozóknak - mérettől függetlenül -, hogy a nem előrecsomagolt élelmiszerek allergiát és intoleranciát okozó összetevőiről megfelelően tájékoztassák a fogyasztókat. Meg kell határozni mindazokat a feladatokat, amelyeket az élelmiszerlánc szereplőinek teljesíteniük kell ehhez.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


