November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Első hallásra talán meglepőnek hangzik, de - a számok szerint - dübörög Magyarországon a közvetlen (direkt) értékesítés: félmillióan egészítik ki ezzel a fizetésüket, sokan hiteleiket törlesztik a tanácsadásból.
Európában 11 millió, világszerte 90 millió ember foglalkozik közvetlen értékesítéssel, ez azt jelenti, hogy a megtermelt forgalom 170 milliárd dollár volt világszerte. Magyarországon a direkt értékesítés 50 milliárd forintos forgalmat generál éves szinten, ezt 200 cég eredménye összegzi - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Tánczos Edit, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének főtitkára.
Magyarországon 13 tagcégnél közel félmillió ember dolgozik közvetlen értékesítőként, 73 százalékuk nő - ez a szám mintegy 10 százalékkal alacsonyabb, mint az európai átlag. A férfiak inkább háztartási eszközökrt, egészségmegőrzési cikkeket értékesítenek. A 13 legnagyobb piaci szereplőnél több mint 2 ezer ember állt teljes foglalkoztatásban. Jellemzően sok vidéki vásárlót érnek el ezek a cégek, olyanokat is, akik jelentős távolságra élnek fizikai boltoktól, drogériáktól, hipermarketektől.
A direkt értékesítéssel foglalkozó családok például hitelt törlesztenek, nyaralásra, vagy a gyerekek oktatására gyűjtenek - mondta el a főtitkár. Az általános magyar gyakorlat szerint a közvetlen értékesítésben magát a tevékenységet el lehet kezdeni vállalkozás nélkül. A vállalkozás alapítása akkor válik szükségessé, ha pénzt szeretnének kivenni belőle. Sokan a meglévő (családi) vállalkozás keretein belül kezdik el az üzleti tevékenységet.
Az is cél, hogy a legálisan működő piaci szereplők megkülönböztessék magukat a piramisjátékoktól: fontos, hogy a piramisjátékkal szemben a legális direkt értékesítés mögött valós termék áll, a belépés ingyenes (vagy nagyon alacsony összegű), az üzletkötő/tanácsadó haszna pedig nem a beszervezésből, hanem az értékesítésből származik.
De mit vásárolunk így?
Míg Európában 36% a kozmetikumok aránya, Magyarországon ez a szám 24%. Hazánkban a forgalmazott termékek több mint fele úgynevezett wellness-termék, azaz vitaminok, táplálékkiegészítők, fogyókúrás szerek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Radeczky Zoltán, a piac legnagyobb szereplőjének számító Avon ügyvezetője szerint a közvetlen értékesítés egyik csúcs-állama Brazília, ahol csak az Avonnak 1 millió tanácsadója van. Magyarországon a cég éves forgalma 12 milliárdos, értékesítése meghaladja a legnagyobb kozmetikai márkákét. A modell egyfajta mikrohitelezést is jelent, hiszen a vevők egy 30 napos határidővel fizetik ki a megvásárolt terméket.
Az ügyvezető a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, a legnagyobb értékesítők évi több miliós, esetenként több tízmilliós jövedelemre tesznek szert - természetesen ők már teljes munkaidőben foglalkoznak ezzel.
A netes vásárlást is kimaxolják
Az üzleten kívüli értékesítést sem kerüli el az online kereskedelem: az átalakulás egyik legfontosabb eleme, hogy a személyes termékrendelés és az átvétel kiesik a rendszerből, ugyanakkor a Tánczos Edit arra számít, hogy a személyes kapcsolattartás nem csökken.
Az Avon az online vásárlástól minőségjavulást, és piacnövekedést vár (az online vásárolt terméket egy tanácsadó viszi házhoz, így közvetlen kapcsolatba kerülnek a vevővel).
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.