A nagy kiskereskedelmi láncok, így a Lidl és az Auchan is jelentős árcsökkentéseket vezettek be.
Első hallásra talán meglepőnek hangzik, de - a számok szerint - dübörög Magyarországon a közvetlen (direkt) értékesítés: félmillióan egészítik ki ezzel a fizetésüket, sokan hiteleiket törlesztik a tanácsadásból.
Európában 11 millió, világszerte 90 millió ember foglalkozik közvetlen értékesítéssel, ez azt jelenti, hogy a megtermelt forgalom 170 milliárd dollár volt világszerte. Magyarországon a direkt értékesítés 50 milliárd forintos forgalmat generál éves szinten, ezt 200 cég eredménye összegzi - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Tánczos Edit, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének főtitkára.
Magyarországon 13 tagcégnél közel félmillió ember dolgozik közvetlen értékesítőként, 73 százalékuk nő - ez a szám mintegy 10 százalékkal alacsonyabb, mint az európai átlag. A férfiak inkább háztartási eszközökrt, egészségmegőrzési cikkeket értékesítenek. A 13 legnagyobb piaci szereplőnél több mint 2 ezer ember állt teljes foglalkoztatásban. Jellemzően sok vidéki vásárlót érnek el ezek a cégek, olyanokat is, akik jelentős távolságra élnek fizikai boltoktól, drogériáktól, hipermarketektől.
A direkt értékesítéssel foglalkozó családok például hitelt törlesztenek, nyaralásra, vagy a gyerekek oktatására gyűjtenek - mondta el a főtitkár. Az általános magyar gyakorlat szerint a közvetlen értékesítésben magát a tevékenységet el lehet kezdeni vállalkozás nélkül. A vállalkozás alapítása akkor válik szükségessé, ha pénzt szeretnének kivenni belőle. Sokan a meglévő (családi) vállalkozás keretein belül kezdik el az üzleti tevékenységet.
Az is cél, hogy a legálisan működő piaci szereplők megkülönböztessék magukat a piramisjátékoktól: fontos, hogy a piramisjátékkal szemben a legális direkt értékesítés mögött valós termék áll, a belépés ingyenes (vagy nagyon alacsony összegű), az üzletkötő/tanácsadó haszna pedig nem a beszervezésből, hanem az értékesítésből származik.
De mit vásárolunk így?
Míg Európában 36% a kozmetikumok aránya, Magyarországon ez a szám 24%. Hazánkban a forgalmazott termékek több mint fele úgynevezett wellness-termék, azaz vitaminok, táplálékkiegészítők, fogyókúrás szerek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Radeczky Zoltán, a piac legnagyobb szereplőjének számító Avon ügyvezetője szerint a közvetlen értékesítés egyik csúcs-állama Brazília, ahol csak az Avonnak 1 millió tanácsadója van. Magyarországon a cég éves forgalma 12 milliárdos, értékesítése meghaladja a legnagyobb kozmetikai márkákét. A modell egyfajta mikrohitelezést is jelent, hiszen a vevők egy 30 napos határidővel fizetik ki a megvásárolt terméket.
Az ügyvezető a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, a legnagyobb értékesítők évi több miliós, esetenként több tízmilliós jövedelemre tesznek szert - természetesen ők már teljes munkaidőben foglalkoznak ezzel.
A netes vásárlást is kimaxolják
Az üzleten kívüli értékesítést sem kerüli el az online kereskedelem: az átalakulás egyik legfontosabb eleme, hogy a személyes termékrendelés és az átvétel kiesik a rendszerből, ugyanakkor a Tánczos Edit arra számít, hogy a személyes kapcsolattartás nem csökken.
Az Avon az online vásárlástól minőségjavulást, és piacnövekedést vár (az online vásárolt terméket egy tanácsadó viszi házhoz, így közvetlen kapcsolatba kerülnek a vevővel).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


