A februári Valentin-nap az elmúlt évek tapasztalatai alapján jelentősen megnövelheti a táblás csokoládék és pralinék iránti keresletet a januári időszakhoz képest - közölte a GfK piackutató intézet hétfőn.
A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint 2012-ben a táblás csokoládék esetében átlagosan kicsit több mint harmadával nőtt az értékesítés mennyisége, míg a pralinék esetében csaknem 70 százalékkal emelkedett egy hónap alatt. Tavaly 500-600 ezer háztartás vásárolt pralinét az év második hónapjában, bár vásárlószámot tekintve némi visszaesés volt tapasztalható 2011-ről 2012-re.
A Valentin-nap miatti forgalomnövekedés azonban még így is elmarad a karácsonyi, illetve a húsvéti időszakétól.
A GfK közleménye szerint továbbra is a márkás változatok uralják a piacot, míg a saját márkás termékek a teljes értékesített mennyiség negyedét adják. Bár alacsony a piaci részesedésük, mégis egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a kézműves bonbonok.
Az adatok szerint a Valentin-nap elsősorban a fiatalabb, illetve a magasabb jövedelmű háztartások körében erősíti a pralinévásárlási kedvet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


