Tesco, Auchan: jönnek a kamatmentes hitelelek

Pénzcentrum2012. augusztus 8. 09:05

A modern kereskedelmi csatornák évek óta nagy súlyt helyeznek az iskolakezdésre és jelentős forgótőkét fektetnek a készletekbe. Ennek megfelelően az is náluk vásárolja meg a tanszercsomagot, aki rendszerint papír-írószer boltokba jár vásárolni az év többi részében.

A modern kereskedelmi csatornáknak a lehetőségek tárháza az iskolakezdés: a számítástechnikai eszközök forgalma súrolja a karácsonyit, az éves papír-írószer forgalom 40-50 százaléka ekkor keletkezik. A komputerek és komputerkellékek forgalma ilyenkor összességében 70-80 százalékkal magasabb, mint az azt megelőző hét hónap havi bontású átlaga − mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt áruházlánc koncepciómenedzsere a tavalyi forgalmi adatokra támaszkodva. Ilyenkor a termékkategória forgalma csak 25-30 százalékkal marad el a karácsonyt megelőző időszakétól.

Tanítónő segíti az eligazodást

Nemcsak az elektronikai áruházaknak, a hipermarketeknek is jó üzlet a nyár végi számítástechnikai piac. A Tesco és az Auchan is igazi kategóriagyilkosnak számít ebben az időszakban. Folyamatosan akciózza a laptopokat és a számítógépeket, sőt idén kamatmentes hitellel is támogatja a forgalmat. Ebben az időszakban hasonló áron lehet hozzájutni laptopokhoz, mint karácsonykor, azaz 15-20 százalékkal kedvezőbben, mint az év többi részében − csodák persze nincsenek, az igazi márkákat és a magas műszaki tartalmat meg kell fizetni. A hiperek rendszerint kis választékkal az olcsó és a középáras termékeket kínálják.

A tanszer- és papír-írószer forgalomból a hipermarketek már tavaly 70 százalékkal részesedtek. A modern kereskedelmi csatornák évek óta nagy súlyt helyeznek az iskolakezdésre és jelentős forgótőkét fektetnek a készletekbe. Ennek megfelelően az is náluk vásárolja meg a tanszercsomagot, aki rendszerint papír-írószer boltokba jár vásárolni az év többi részében. A Tesco idén 1800-, az Auchan 2500-féle termékkel várja a vásárlókat. Az előbbi tippeket szolgáltat, utóbbi tanítónőkkel segíti a családok eligazodását a tanszerrengetegben. Az iskolakezdési "biznisz" a számítástechnikai eszközökkel együtt 60-70 milliárd forint, ebből a hipermarketeknél és a piacba bekapcsolódó diszkontoknál 35-40 milliárd forint forgalom is lecsapódhat az időszakban − vagyis aki ügyesen kezeli az augusztusi rohamot, megalapozhatja az év végi bevételi számait és komoly biztonsági tőkével szállhat be a karácsonyi végjátékba.

Óriási eltérések

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A tanszerárak szórása óriási, akár 900 százalékos eltérés is mutatkozik egy-egy eszköznél. Például a Tesco tájékoztatása szerint van spirálfüzet 77 forintért, de van 1089-ért is. A legolcsóbb A5-ös tűzött füzet a Tescóban 29 forint, míg a legdrágább 379. Az írószereknél is hasonló különbségek mutatkoznak. Így több iskola az eszköz márkaszintjéig lemenve írja elő a tanulóknak, milyen tanszerekkel felszerelkezve kell megjelenniük szeptemberben (ezzel elvben kiküszöbölhető a diákok eltérő anyagi hátteréből adódó feszültség és jó igazodási pontot ad a szülőknek is.)

A beszállítók több mint fele magyar − tájékoztattak az Auchannál −, ám ezek főként disztribútorok, így visszakeresni a forgalmazott áruk származási helyét szinte képtelenség, az azonban biztos, hogy van magyar termék a tanszerek között. Az Auchan egyébként idén forgalomnövekedést remél az iskolakezdéstől, ezért is koncentrált a legszélesebb választékra, s mint hangsúlyozzák, itt is erősítik a saját márkás termékeket (idén már az iskolaszerek 15 százaléka ilyen árucikk). Az akciók ereje azonban csak az augusztus 20-i hét után mutatkozik meg, jellemzően ilyenkor indul meg a nagy roham, bár a hipermarketek tájékoztatása szerint a jellemzően szeptember 15-ig tartó akciók első hétvégéje is erős.

 

Címkék: