Az időzítés különösen problémás, mivel a Windows 10 támogatása jövő októberben lejár, és még mindig 900 millió felhasználó használja ezt a verziót.
Már a Gatwicki repülőtéren is elindította virtuális-bolt szolgáltatását a Tesco. A hazatérő londoniak, s a turisták így már a leszállás után közvetlenül elintézhetik a bevásárlást okostelefonjaikról. De nem csak a szigetországban terjed az újdonság, komoly kitörés előtt áll a magyar mobilfizetés rendszere is. Itthon elsőként a G'Roby-lánc indította el QR-kódos vásárlási modelljét.
Jelenleg 80 termék közül válogathatunk a londoni terminálon elhelyezett virtuális áruházban. Legfőképp alap élelmiszerek és vegyiáruk szerepelnek a listán, mint például a tej, tojás, kenyér, sajt, mosópor - írja a DailyMail. Egy már Magyarországon is ismert rendszerhez hasonlóan itt is az okostelefonunkkal vagy tabletünkkel vásárolhatunk egy vonalkód "lefényképezésével".
A vonalkódok "lefotózása" után a rendelni kívánt termékek bekerülnek a virtuális kosarunkba, a vásárlás befejeztével azonnal fizethetünk bankkártyánkkal és kiválaszthatjuk a szállítási helyszínt is. A kiszállítást úgy is időzíthetik a vásárlók, hogy a hazaérkezésükkor már ne üres hűtő fogadja őket. A Tesco jelenleg egy hétig teszteli a rendszert és reményeik szerint több repülőtérre is kikerülhet majd egy hasonló virtuális áruház.
Komoly kitörés előtt áll a magyar mobilfizetés rendszere is - állítják egybehangzóan a Pénzcentrum.hu által megkérdezett szakemberek. Az elmúlt hetek, hónapok jelentős eredményeket hoztak, egyre több nagy cég aknázza ki a technológiában rejlő, újdonságnak számító lehetőségeket, de az út megnyílik, megnyílt a kisebb vállalkozások számára is.
A hazai sajtóban elsőként a Pénzcentrum.hu adott hírt arról, hogy a hazai élelmiszer-és vegyi áru-kereskedelemben online piacvezetőnek számító G'Roby-lánc elindította QR-kódos vásárlási modelljét. A működési elv látványos és egyszerű: óriásplakátokat helyeztek ki forgalmas helyekre - 17 budapesti metrómegállóba- amelyeken különféle élelmiszer-csomagok képe látható, a képek mellett pedig egy okostelefonnal beolvasható kód, aminek segítségével a vevő/felhasználó egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást.
Fotó: G'Roby; Pénzcentrum.hu
A
szinte bármilyen felületre elhelyezhető QR-kódra alapuló vásárlási
modell egyike azon fejlesztéseknek, amelyek az úgynevezett
mobilfizetés-technológián alapulnak. Ezzel a rendszerrel tulajdonképpen a regisztráció során létrehozott virtuális bankkártyánkkal
(Mobil Bankkártya) egyenlítjük ki a számlát. Az alkalmazás biztonsági
elemeinek köszönhetően csak az mPIN kódot ismerő felhasználó tud
fizetni, tehát illetéktelenek akkor sem képesek tranzakciót indítani a
készülékünkről, ha a telefonunkat ellopják vagy elhagyjuk.
A vásárláshoz szükséges mobilfizetési technológia már hónapok óta a fogyasztók/felhasználók rendelkezésére áll: a MasterCard Mobile alkalmazás már 21 ezernél is több magyar okostelefonon működik, ennek segítségével gyakorlatilag a telefonunkat használjuk bankkártyánk helyett, fizetéshez, számlabefizetéshez egyaránt. Az alkalmazás használatához szükséges adattárolási és adattovábbítási szolgáltatást az FHB DWH Szolgáltató Zrt., míg az elfogadóhelyek számára a pénzügyi szolgáltatást az FHB Bank Zrt. nyújtja.
Az alkalmazást megalkotó partnerek szakértői egyetértenek abban, hogy a hazai mobilfizetés széles körű térhódítása felé lépésről lépésre vezet az út: minél inkább gyarapszik az alkalmazást elfogadó kereskedők száma, annál több ügyfél ismeri fel, hogy ez a modell kényelmes és kiemelkedően biztonságos módja a fizetésnek. Várhatóan a letöltések, kártyaregisztrációk száma is ennek megfelelően nő majd.
A MasterCard tavalyi felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő - a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott a mobilfizetési alkalmazások használatára. Jóllehet, ez az arány folyamatosan változik, ahogy egyre több kereskedő fogadja el a fizetési alkalmazást, illetve nő a szolgáltatás ismertsége.
A helyzet a bankkártya hajnalához hasonlít
Közel van a robbanás a mobilfizetési piacon, nagy jövő áll a technológia előtt - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Foltányi Tamás, az FHB Bank vezérigazgató-helyettese, aki szerint a jelenlegi állapot a bankkártyák elterjedése előtti időszakhoz hasonló. Akkor egyfajta ördögi kör volt a rendszerben, az ügyfelek ugyanis azért nem igényeltek bankkártyát, mert kevés volt az elfogadóhely, a boltokban viszont azért nem telepítettek terminálokat, mert a kevés kártyás ügyfél miatt nem érte meg. A mobilfizetésről viszont már egyértelműen pozitív kép alakult ki a kereskedők körében, hiszen a nagy elektronikus kereskedők közül többen is csatlakoztak már (pl.: Netpincér, Shopline, Bónusz Brigád, Libri, stb.) az elfogadóhelyek közé, de a Magyar Telekom és a Telenor számlái is befizethetők a szolgáltatás segítségével.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A MasterCard Mobile 2011 októberében indult útjára az FHB, MasterCard, a Magyar Telekom, a Telenor és a Cellum együttműködésében. A MasterCard Mobile szolgáltatást a kereskedőknek a hazai bankok közül jelenleg egyedül az FHB Bank nyújtja, ő számolja el a szolgáltatáson keresztül történt fizetéseket az elfogadóhelyek számára. Az FHB Csoport másik tagja (FHB DWH Zrt.) ugyanakkor lehetővé teszi azt, hogy legmagasabb fokú adatbiztonsági követelmények mellett bármely bank ügyfele regisztrálhassa a MasterCard vagy Maestro bankkártyáját az okostelefonokra (iOS, Android, Windows Phone) letölthető MasterCard Mobile alkalmazásba, ezáltal percek alatt csatlakozva a mobilfizetők táborához.
Foltányi Tamás szerint a mobilfizetés hazai eredményeit mutatja az is, hogy már több mint 21 ezren töltötték le a MasterCard Mobile használatához szükséges mobil applikációkat, a továbbiakban pedig egyértelműen várható a felhasználók számának növekedése. A QR-kódos vásárlás elterjedése további lökést adhat a mobilfizetésnek, elfogadói oldalról pedig akár a legkisebb vállalkozások is beléphetnek a rendszerbe (számukra a költségek gyakorlatilag nem különböznek attól, mintha például boltjukban bankkártya-terminált helyeznének ki). Ráadásul a QR-kód szinte bárhová elhelyezhető, így végtelen azoknak a helyeknek a száma, amiket értékesítési felületté lehet tenni.
A kisvállalkozások számára is komoly lehetőséget jelent
Az eddigi, hasonló fizetési szolgáltatásokhoz képest jóval gyorsabban terjed a MasterCard Mobile mobilfizetési technológia - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetési szolgáltatásokért felelős regionális vezetője.
A komplex szolgáltatás (vásárlás-fizetés) újdonsága miatt ugyanakkor a rendszer igényel egyfajta tanítási folyamatot, és a hagyományos kommunikációt - ami a már ismert használt eszközök használatára biztat - sok esetben új elemekkel kell kiegészíteni. A MasterCard szakértője szerint az ismertség és a használat növekedését segíthetné, ha például a kereskedők erőteljesebben jeleznék azt, hogy egy mobilvásárlásos tranzakciónál nem kell megadnunk a kártyaadatunkat (a legtöbb esetben, például online vásárlásnál viszont ez szükséges, sokszor ez elriasztja a felhasználót). Természetesen a kereskedők száma, de a minősége is javíthatja a csatlakozási kedvet.
Szetnics László szerint a QR kód alapú üzlet olcsó, mobilis, jól mérhető - gyakorlatilag minden szempontból komoly lehetőségek rejlenek benne, a reklám világában is. Bizonyos szolgáltatások a tv-műsorokkal kombinálva is hatékonyak lehetnek. A regionális vezető úgy látja, a technológiai újítások a hazai kisvállalkozások számára is komoly lehetőségeket tartogatnak, hiszen tulajdonképpen bármilyen felületet a vásárlás helyévé lehet alakítani. Ráadásul alacsony a belépési küszöb is, ami egy jó szolgáltatás-csomaggal és egy közérthető, az előnyöket jól bemutató üzenettel együtt arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy kihasználják a legújabb technológiában rejlő lehetőségeket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.