Azt eddig is tudtuk, hogy Kínában készül a legtöbb hamis termék a világon, azonban úgy tűnik, a hamisítók egyáltalán nem ismernek lehetetlent. Burger King helyett King Burger, Omega helyett Owega, Heineken helyett Heimekem: elképesztő fotók a gagyi fellegvárából.
Hihetetlen méreteket öltött Kínában a világmárkák hamisítása. Az illegális gyártók gyakorlatilag teljesen függetlenítik magukat a nemzetközi jogszabályoktól, és az eredetihez megszólalásig hasonlító termékeket hoznak létre - persze meglehetősen kétes minőségben.Burger King helyett King Burger, Adidas helyett Adidoss, Sony helyett Sonia, Jack Daniel's helyett Johns Daphne : a hamisítók nem ismernek lehetetlent, a gyanútlan vásárló pedig könnyen besétálhat a csapdába. Érdekes ugyanakkor, hogy az eredeti luxusmárkák egyik legnagyobb piacának is az ázsiai ország számít: az exkluzív (és rendkívül drága) ruhák, cipők, ékszerek, parfümök iránti kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.
A világmárkák természetesen minden lehetőséget megragadnak, hogy megállítsák a hasonló boltok terjeszkedését. Néhány hónapja például kínai bankok amerikai kirendeltségei ellen indított eljárást két luxuscég, mivel ezek feltehetően hamisítók pénzét kezelik. A Gucci és a Tiffany kínai bankok ellen kezdeményezett bírósági eljárást, álláspontjuk szerint ugyanis ezek olyan kínai állampolgárok pénzét kezelik, akik hamis termékeket gyártatnak hazájukban, majd importálnak az Egyesült Államokba. A divatcégek szerint a bankok kötelessége lenne, hogy az érintett bankszámlákat befagyasszák, a fióktulajdonosok adatait pedig felelősségre vonás céljából kiadják a jogtulajdonosoknak.
A kínai hatóságok is próbálkoznak: tavaly novemberben jelentették be, hogy külön hivatalt hoznak létre a hasonló jogsértések ellen. az állam így segíti a nemzeti hatóságok szellemitulajdon-jogi jogsértések elleni fellépését.
Az illetékesek döntöttek arról, hogy a termékgyártókat szigorúbb ellenőrzés alá kell vonni mind az élelmiszer-, gyógyszer-, kozmetikai- és autóipari, mind a mezőgazdasági és elektronikai termelés területén. A kormányszerv egyúttal sürgette a rendőrséget, hogy a nyomozói munka hatékonysága érdekében erősítsék interregionális együttműködéseiket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az államtanács 2010 őszén hirdetett átfogó hamisítás elleni akciót, amelynek eredményeként az elmúlt egy évben 28 ezer jogsértési ügyben vizsgálódtak a hatóságok, és több mint 6 ezer hamisítványokat értékesítő és terjesztő hálózatot számoltak fel.
Fotók: Daily Mail/Pénzcentrum.hu
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.