Kevesebben folyamodnak áruhitelhez a karácsony előtti időszakban, mint korábban - írja a Népszabadság. A lap szerint a forgalmai adatok alapján a karácsony hozza a tavalyi szintet.
Az év végi ünnep hagyományosan a csúcsszezon a kiskereskedelemben: ilyenkor a januári szinthez képest 30-40 százalékkal magasabban pörög a forgalom, ám vannak termékkörök -mint például a szórakoztatóelektronika -, ahol kétszer annyi terméket adnak el a kereskedők, mint év közben. A meggyengült hazai vásárlóerőre utal, hogy a legtöbb helyen egyre később kezdődik a vásárlási szezon.
A visszaszoruló áruhitelezés egyik oka lehet, hogy sokan nem biztos az állásuk megtartásában, s attól félnek, nem lesz miből visszafizetni a tartozást. A kereskedők szerint tartalékaikat élik fel a vásárlók; értesüléseink szerint a kihelyezett áruhitelek az idei karácsony során 8-9 százalékkal estek vissza.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


