A legtöbb bevásárlóközpont ma már nem tudja felhívni magára a figyelmet csak az üzletekkel az éttermekkel, vagy a mozival: olyan vásárlóösztönző eszközök is szükségesek, amelyek extra szolgáltatásként vonzzák az érdeklődőket. Új plázafejlesztések egyelőre nem indulnak Magyarországon, a diszkontok viszont további terjeszkedés előtt állnak - hangzott el csütörtökön, a Portfolio.hu Retail 2011. című konferencián.
Hatalmas különbségek vannak a budapesti és a vidéki vásárlóerő között, ez pedig jelentősen befolyásolja, hogy egy üzletlánc hol, milyen új boltot nyit - állapították meg egybehangzóan a csütörtökön megrendezésre került Portfolio.hu Retail 2011. című konferencia előadói. A kereskedelmi, ingatlanfejlesztési-és üzemeltetési szakemberek túlnyomó többsége úgy vélte, az esetleges vasárnapi zárva tartás komoly problémát, elbocsátásokat jelentene.
A konferencián felszólalt szakemberek szerint sem várható, hogy jelentősebb bevásárlóközpont-fejlesztések indulnának a következő években, ugyanakkor a diszkontláncoknál további terjeszkedésére számítanak.
Hermán Róbert, a kereskedelmi ingatlanokat fejlesztő Portico Investment akvizíciós igazgatója elmondta: a fejlesztők a diszkontokban hisznek, úgy látják, hamarosan a magyar vásárlók is tényként kezelik majd, hogy ezekben az üzletekben a termékek minősége is megfelelő. Az új diszkontoknak helye is lenne a hazai piacon, hiszen míg nálunk 10 ezer lakosra jut egy diszkontáruház, addig például Németországban átlagban 4-5 ezer főre jut egy ilyen áruház.
Hatalmas különbségek az országban
"Budapesten még elviselhető a helyzet, de vidéken hatalmas gondok vannak, érzésem szerint a vidéki bevásárlóközpontok a fővárosi vásárlóerő feléből kell, hogy megéljenek"- mondta Horváth Péter, a Mosaic Property ingatlan-alap ügyvezető igazgatója. A szakember szerint Kelet-Magyarország ebből a szempontból még rosszabb helyzetben van, de a Dunántúlon is vannak - kiskereskedelmi szempontból - nagyon rosszul működő városok, például Nagykanizsa.
A bérlők úgy látják, hogy nem probléma az új fejlesztések elmaradása, mivel telített a piac és inkább a meglévők minőségén lehetne még javítani. A cég a divatpiacon a kevés nyereséges vállalkozás közé tartozik, Berendi András, a Roland Divatház Zrt. vezérigazgatója szerint ez főleg az aktivitásuknak köszönhető.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fajcsi Róbert, az Euronics kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az aranyéveknek számító 2007-es évről folyamatos zuhanás jellemezte a piacot, de az idei év stabilizációs jegyei után a jövőben átfordulhat pozitív irányba a tendencia, és növekedhet a kiskereskedelem volumene.
A Drogerie Markt magyarországi cégvezetője, Görgey András úgy vélte, a kommunikáció az egyik legfontosabb eszköz a stabilitás, illetve a növekedés megteremtéséhez. A hazai dm vezetője szerint a vasárnapi nyitva tartás rövidtávon igen, de hosszú távon nem érintené negatívan a forgalmat, azonban kedvezőtlen beavatkozásnak tartja a kívülről való ráhatást, szerinte ezt elsősorban a piac belső folyamatainak kellene szabályoznia. Hasonló véleményen van az egyik legnagyobb könyváruház, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. expanziós vezetője is, Kopcsányi Zoltán, aki hozzátette: a válság elhúzódóban van és hosszabb távú stagnálás van kilátásban.

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


