Pénzcentrum • 2011. szeptember 5. 19:11
Több "vállalkozás" is nyerészkedni próbál az internetes közösségi oldalakon meghirdetett nyereményjátékokkal. Többen összefogva, de sokszor csak egyetlen ember több regisztráció segítségével manipulálja az ilyen játékok eredményeit. A cégek persze kiakadnak, annak ellenére, hogy ők sem ártatlanok, sokszor maguk is vásárolnak lájkolókat vagy fizetnek bérkommentelőket.
Egy nagy magyar bank közösségi oldalán indított kampányával pukkadt a lufi és derült fény azokra a lájk-manipuláló csoportokra, akik a közösségi oldalakon, amúgy a promóciós szabályoknak megfelelően indított nyereményjátékokat elcsalják, a fődíjakat megnyerik és egymás közt kisorsolják - írja a marketinghir.hu.
"Egy ilyen zárt kört néhány leleményes magánszemély hív életre és 1-2 hét alatt akár több ezresre is tudnak duzzasztani egy közösségi csoportot. A cél, hogy az aktív tagoknak (ezt is figyelik) meghatározott játékokra (ezt általában a csoport "vezetői" adják meg) szavazni kell. Mivel a csoport nagy létszámmal, koncentráltan szavaz egy versenyre, majdnem biztos, hogy megnyerik a versenyt. Az így megnyert ajándékot pedig már egymás közt sorsolják ki. Aki egy kicsit is ért a matekhoz, az pedig ki tudja számolni, hogy mennyivel több esélye van egy nyerésnek, ha egy ilyen zárt körbe kerül a "szétosztás" - ráadásul úgy, hogy az ilyen csoportban lévő személyeknek általában több profiljuk is van - nem ritkán több tucat(!)." - magyarázza Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.
"A marketingesek, a kampányt kitalálók és végrehajtók persze joggal érezhetik magukat becsapva, mert minőségi lájkolásokat, megtérülést, indirekt módon értékesítés-növekedést várnak és nem pedig egy irányított lájkcsoportot, akik adott vezényszóra rajongói lesznek az adott oldalnak/eseménynek és soha többet nem néznek az oldal felé." - teszi hozzá a közösségi oldalakon futó kampányokkal is foglalkozó szakember.
Hogy mi a megoldás? A szakma egyelőre nem tudja. Szakmai szervezetek, csoportok és klubok már aktívan foglalkoznak a helyzet kezelésével illetve a probléma felszámolásával, de még nincs működő megoldás. Amiben talán mindenki (még a konkurensek is egyet értenek) az az, hogy minél tovább és minél több ilyen csoport létezik, annál nagyobb károkat szenved el a közösségi média marketing Magyarországon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kampányok helyett vehetünk is lájkokat, 8 oldalt is összeszedtünk, ahol hasonló szolgáltatást nyújtanak. A Usocial, FacebookFans, SocialPromotionz, Fanbullet, Fanpage Hookup, MyFBfans, GetFansNow, GettyFans. Ezekről az oldalakról érkező lájkolók viszont szinte soha nem lesznek ügyfeleink, vásárlóink így, ha nem a látszat megteremtése a célunk nagyban csalódhatunk ezekben a szolgáltatásokban. A cégek oldaláról is előfordulhat csalás, az is előfordult már, hogy blog kommenteket vásárolnak a cégek és ezzel próbálják hitelesebbé tenni reklámkampányukat.