A tervek szerint október 13-án nyitja meg kapuit a VÁCI1, az utóbbi évek egyik legnagyobb magyarországi műemléki jellegű kereskedelmiingatlan-fejlesztése. Egy felmérés szerint a magyar fogyasztó azt tartja legfontosabbnak, hogy az ideális pláza alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető.
A budapesti belváros új üzletházát abban a Váci utcai, egykor a tőzsdének is helyt adó épületben alakították ki, amelyet Alpár Ignác tervei alapján építettek 1911 és 1915 között. 1933 óta az épület az UNESCO által nyilvántartott Világörökség része, és műemlékvédelem alatt áll.
A VÁCI1 épületének átalakítási munkái befejeződtek, így az újjászületett, egyedülálló belvárosi üzletközpontban megkezdhetik a bérlők üzleteik kialakítását. A korábban a Budapesti Értéktőzsde kereskedőtermének is helyt adó impozáns, üvegtetős terem ad majd otthont az üzletház egyik legnagyobb kereskedelmi egységének. E mellett a fejlesztő megőrizte a Róth Miksa üvegablakaival díszített lépcsőházat, amely szervesen illeszkedik a modern kereskedelmi térhez is, de többek között megmentésre került egy több mint 20 négyzetméteres gipszdombormű illetve több padlómozaik, amelyeket az újonnan kialakított lépcsőházakban helyeztek el.
Nagyobb térképre váltás
Az októberi nyitást követően a valamivel több, mint 60 millió eurós VÁCI1 beruházás 11.000 négyzetméternyi területén elsősorban a divatra fókuszál, és ezt kiegészítve szórakoztató és vendéglátó egységeknek is teret ad. Az amerikai étteremlánc, a Hard Rock Café a VÁCI1-ben nyitja meg többszintes magyarországi egységét, de szintén a szórakozást szolgálja majd a Pesti Jam étterem és music pub, amely 1000 négyzetméteren várja a szórakozni vágyókat, de lesz Szamos kávézó, cukrászda és "csokoládészalon" is.

Visszaköltözik az épületbe a korábbi bérlő, a Tatuum divatlánc is. Az épület tetőterén exkluzív étterem is helyet kap, melynek bástyaszerű teraszairól kilátás tárul a Budai hegyekre, a Vörösmarty térre és a pesti belvárosra.
Ősszel -még a karácsonyi vásárlási csúcsforgalmat megelőzően- nyílik Budapest másik új bevásárlóközpontja is: a szeptemberi nyitást tervező KÖKI Terminál legnagyobb bérlői az OBI, a Libri, az H&M, a Müller, és a Tesco lesznek.
Milyen plázáról álmodik a magyar?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egy felmérés szerint a magyar fogyasztó azt tartja legfontosabbnak, hogy az ideális pláza alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető. Érdekes azonban, hogy az európai fiatalok csupán 24%-a, az idősebbeknek pedig 30%-a tudja pontosan, hova menjen vásárolni.
A kereskedőknek es az üzleteknek egyre nagyobb kihívásokkal kell megküzdeniük, es egyre inkább alkalmazkodniuk kell az európai fogyasztó elvárásaihoz. A Cetelem Körkép 2011 című felmérés szerint a vásárlási szokások változása, amely a válság hatására még inkább felerősödött, megfelelő visszhangra talál a kereskedők részéről, legyen szó akár hagyományos üzletláncokról, akar más, alternatív kereskedelmi csatornákról, például az internetről.
Annak ellenére, hogy az
európaiak az egyes kereskedők es üzletek közötti különbségekkel
tisztában vannak, nem mutatkoznak különösebben hűsegesnek. A fiatalok
csupán 24%-a, az idősebbeknek pedig 30%-a tudja pontosan, hova menjen
vásárolni.
A GfK Custom
Research Bevásárlóközpont 2010. kutatás eredményeiből kiderül, hogy a
legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az ideális üzletház alacsony, közepes
és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen
könnyen megközelíthető. Ezt a két legfontosabb elemet a válaszadók
mintegy 45%-a említette. További fontos szempontok a hosszú nyitva
tartás, valamint a könnyű eligazodás, ezeket 38 illetve 31 százaléka
említette a válaszadóknak.

A
legfontosabb szempontok mellett, az előző évi adatokhoz képest
jelentősen növekedett azok aránya, akik fontosnak tartják azt, hogy
minden korosztály számára legyenek üzletek, hogy sok szolgáltatás (bank,
posta,...) elérhető legyen illetve, hogy különleges, egyedi üzleteket
is találhassunk. Még mindig fontos szerepet játszik a nagy alapterületű
élelmiszerbolt, az ingyenes parkolás, valamint a szórakozási
lehetőségek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


