A vásárlóerő megtartását nevezte legfontosabb feladatának Dominique Docoux, az Auchan Magyarország idén áprilisban kinevezett vezérigazgatója. Az új vezető az áruháznyitások elmaradása ellenére is sikernek tartja a lánc piaci részesedésének megtartását, és vidéki terjeszkedést prognosztizál.
Az Auchan számításai szerint a 2011-es év eddig eltelt részében a forgalom fellendülése megindult. Amióta az Auchan Magyarországra érkezett, közel 1 milliárd eurónyi befektetést valósított meg, a további cél a rentabilitás javítása (az áruházlánc ugyanis jelenleg nem nyereséges).
Dominique Docoux, az Auchan Magyarország idén áprilisban kinevezett vezérigazgatója mai sajtótájékoztatóján elmondta: meggyőződése, hogy a magyar piac sikeres lesz, ezért továbbra is fejlesztésben gondolkoznak, azaz újabb és további beruházásokat szeretnének indítani. Kiemelt fontosságúvá vált, hogy a vidéki városokban erősebb legyen az Auchan jelenléte.
"Azokban a vidéki városokban, ahol nem vagyunk ott, az eladási árak magasabbak, mint Budapesten. Ahol jelen vagyunk, az árverseny erőteljesebb, ennek mindenképp a vásárlók a nyertesei. A csökkenő ártendencia bebizonyosodott Miskolcon is, ahol legutóbb áruházat nyitottunk" - mondta az új vezérigazgató. Több áruház nyitása is várható, jelenleg 5 projekt (négy vidéki és egy budapesti) műszaki előkészítését végzik. Az biztos, hogy 2011-ben nem lesz áruháznyitás, viszont dolgoznak azon, hogy 2012-ben új boltok indulhassanak..Elképzelhető, hogy más, a jelenlegitől eltérő formátumú áruházak nyitása is várható, így akár kisebb alapterületű boltok indítása is elképzelhető.
Dominique Docoux a kormányzati kommunikációban egyre intenzívebben szereplő plázastop ötletével (kormányzati elképzelések szerint 2012-ben százezer lakos alatt legfeljebb négyszáz, afölött legfeljebb nyolcszáz négyzetméteres üzletközpontok építésére adhatnának engedélyt) kapcsolatban a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a hatályos jogszabályokat elfogadják és tiszteletben tartják, de az új üzletek kialakításánál a jelenlegi fogyasztási szokások alakulását tudják figyelembe venni, a magyar vevők pedig inkább a lakóhelyhez közeli boltokat részesítik előnyben. A vezérigazgató a hipermarketet jól működő modellnek tartja, de - mint elmondta- a lakóhelyhez közelebb eső, kisebb boltok nyitását is fontolgatják.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Auchan vezérigazgatója a várható népegészségügyi termékadóról (hamburgeradó) annyit mondott: az áruházlánc meg szeretne felelni a törvényi elvárásoknak, alkalmazkodni fognak a változásokhoz, még akkor is ha az adó várhatóan nem is kedvez majd nekik. Kiemelte: fontos lenne, hogy hosszú távú, előrelátható piaci környezet alakuljon ki Magyarországon.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.