A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011 februárjáig - értesült a Bloomberg. Milena Dragiiska, az áruházlánc bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.
A német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forint) fektet a bolgár piacba. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok generálják Bulgáriában.
Mint arról beszámoltunk, a német diszkontlánc november elején hét üzletet adott át a Ciprusi Köztársaságban, és várhatóan még kettő nyílik ebben a hónapban. Elemzők agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony áraival komoly hatással lehet a piac többi szereplőjére.
Magyarországon is tarolnak a diszkontok
A négy legnagyobb magyar diszkontlánc - Lidl, Penny Market, Aldi és Profi - a tavalyi összesített statisztikák szerint egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot.

Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


