Az egykoron garázscégként induló, nevét a gyönyörű lesbos-szigeti nyaralóhelyről (Vatera Beach-ről) kapó Vatera.hu 10. születésnapját ünnepelte. Az oldal régiós szinten is több országban jelen van és további növekedést tervez a közeljövőben. Mára már 1,3 millió felhasználóval és 1,5 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált.
Kezdetben öt országban (Lengyelországban, Csehországban, Görögországban, Törökországban és hazánkban) indult el a Vatera, mint aukciós oldal.
A 2010-es évet dinamikus hazai növekedés jellemzi: 43 százalékos emelkedés mutatható ki (2010 április és október között) az online piactér átmenő forgalmában a felhasználók száma 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott, és ma már minden nyolcadik magyar regisztrált az oldalon.
Idén új kategóriákkal (piperecikk, élelmiszerek, állateledel-állattartás) bővült a kínálat. A legutolsó teljes pénzügyi évében 17,5 milliárd Ft átmenő forgalmat, 1 milliárd Ft nettó árbevételt és 79 millió Ft adózott eredményt realizált a magyar vállalkozás.
Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak.
Mivel a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut (így inkább hasonlít egy webshopra az oldal), és a TeszVesszel is összeolvadtak, egy arculatváltás is következni fog a jövőben. Új logóval és egyszerűbb felhasználói felülettel fogunk találkozni.
Piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre. A csalások megelőzése érdekében monitoring rendszert alakítottak ki, amely kiszűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera úttörő módon egy biztonsági csapatot is foglalkoztat több tízmilliós költséggel.
Az utóbbi évek 3,7 millió tranzakciója közül 200 esetben fordult elő visszaélés. A Vatera minden esetben feljelentést tett, és polgári peres eljárás után a kártalanításra is sor került.
A portál célja, hogy továbbra is a legnagyobb kereslet-kínálatot nyújtsa a hazai e-piacon, kihasználva a cégcsoport szinergiáit: a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1. hatállyal egybeolvadt és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Allegroup.hu Kft. Magyarország vezető e-kereskedelmi piactereit foglalja magába. Egy felmérés szerint 2009-ben még csak 60 százalékos volt a magyar emberek körében a Vatera ismertsége, mára ez 81 százalék. A lapletöltések tekintetében a hatodik legnagyobb online oldal Magyarországon.
Az eBay-től nem tart a vállalat vezetése. A világ legnagyobb aukciós oldala még népszerűsítheti is az internetes vásárlást. Nem beszélve arról, hogy a magyarok 74 százaléka semmilyen idegen nyelvet nem beszél, ezért az eBayen történő vásárlás problémákat okozhat nekik, szemben a Vaterával.
Az Allegroup központja Lengyelországban található és 15 országban vannak jelen. Magyarország, Szerbia és Románia egy régiót alkot, amely a Vatera irányítása alatt 10 internetes oldalt irányít.
A jövőben az aktivitás növelésével és új oldalak indításával szeretnék fokozni forgalmukat. Egyelőre nem tervezik a Vatera eBayhez hasonló nemzetközivé tételét, mivel a közép-kelet európai térségben nagyon nagy a szerepe a nyelvi lokalitásnak. Egy románul hirdető eladótól valószínűleg nem fog külföldi akár magyar, akár lengyel felhasználó vásárolni. (A TeszVesz indulásakor volt is erre lehetőség, de egyetlen nemzetközi ügylet sem köttetett.)
A növekedési lehetőségekről Csupor Erik, a Vatera divízió ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ha a lengyel példából indulunk ki (ahol 39 millió lakosból 14 millió tagja a Vaterának), akkor még van hová fejlődni hazánkban is.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


