Pénzcentrum • 2010. október 24. 07:02
Most ősszel indult el az eBay magyar változata. Szinte mindent meg lehet vásárolni a könyvektől a bútorokon át a járművekig. A hazai aukciós oldalaknak mindenképp komoly fejtörést okozhat az új vállalkozás. Igaz a menüpontok már magyar nyelvűek, de egyeseknek a külföldi eladókkal való idegen nyelvű kapcsolattartás okozhat némi fejtörést. Ezen felül még a PayPal fizetési rendszerbe is regisztrálni kell a tagoknak.
A globálisan több 100 milliós aktív felhasználóval büszkélkedő eBay a világ legnagyobb internetes aukciós oldala. Az eBayen világszerte bárki adhat el és vehet szinte bármit. Az 1995-ben Kaliforniából induló, 15.000 embernek munkád adó vállalkozás óriási üzlet a maga évenkénti 60 milliárd dolláros (12.000 milliárd forint) forgalmával. Ez másodpercenként 2.000 dollár (400.000 forint) értékesítést jelent.
Az aukciós oldal elkötelezett a biztonság mellett, ezért 2002-ben bevezette PayPal-os fizetési rendszert, ami segítségével a felhasználók interneten, több devizában és sokféle nyelvű menün keresztül tudnak fizetni. Jelenleg ez a legnépszerűbb (elérhető 190 országban, 24 nyelven), legkevesebb kockázatot rejtő internetes fizetés mód.
Kis híján átverték a magyar tévést! Téged is lehúzhatnak - Kattints!
Az eBay bekapcsolja az egyént bárhol is legyen az a világban a nemzetközi piaci vérkeringésbe, így olyan termékeket is meg tudunk vásárolni, ami a saját országunkban nincs, és máshogy nem juthatnánk hozzá.
A hazai változat azonban még nem teljes, csak a fix áras termékekhez lehet hozzájutni, licitálni egyelőre nem tudunk. Eladni szintén nem lehet az oldalon, csak a vásárlás megengedett. Ezen felül egyes funkciók korlátozottan állnak rendelkezésre, például ilyen a találatok keresési szűkítése szempontok szerint. Az árucikkek árai forintban vannak feltüntetve.
A Vatera nem tart az eBay-től
A Pénzcentrum.hu megkérdezte a hazai két legnagyobb piaci szereplőt (vatera.hu, teszvesz.hu), mit várnak a következő években, tartanak-e piaci átrendeződéstől és milyen előnyöket nyújtanak ők felhasználóiknak.
A hazai vezető online értékesítő Vatera.hu Kft. ügyvezető igazgatója, Gerő Viktor szerint eddig is szép eredményeket ért el a cég, és a későbbiekben is erre számít. Az aukciós oldal jelenleg több mint 1.300.000 regisztrált felhasználóval rendelkezik, mely a 2009. októberi időszakhoz képest közel 35%-os növekedést jelent. Havonta átlagosan 1,7 milliárd forint értékben cserélnek gazdát a termékek és naponta 10-12.000 tranzakció zárul sikeresen. Ez havi szinten mintegy 350.000 üzletet jelent. Egy kutatás szerint a mért lapletöltések alapján a Vatera.hu a 10 legnagyobb magyar weboldal között foglal helyet.
Az igazgató elmondta, hogy a Vatera forgalma, kínálata és felhasználói köre folyamatosan bővül, naponta 850-900 új regisztrált felhasználó érkezik az oldalra. Emellett a vásárlók nem csak az 1,4 milliós kínálatból válogathatnak, hanem egyre nagyobb számban érhetik el a partnerek kedvezményes ajánlatait is.
A rohamos fejlődésnek is köszönhetően egy hónapban átlagosan több mint 370.000 termék talál gazdára, csak 2010-ben eddig 3.365.000 db terméket vásároltak meg az oldalon.
A Vatera erősségei
A Vatera előnye a többiekkel (eBay, TeszVesz) szemben az lehet, hogy egyszerre biztosítja a magyar piacon a legnagyobb kínálatot (1,4 millió feltöltött aukció) és a legnagyobb vásárlóerőt (1,3 millió felhasználó).
Ezen felül nagyon fontos a minőségi szolgáltatások nyújtása. A könnyű, átlátható fizetési módok, a kezelhető felületek, az első osztályú kiszolgálás, hogy a vásárlók minél egyszerűbben megtalálhassák a keresett terméket, ahhoz a lehető legegyszerűbben és legbiztonságosabban hozzá is jussanak.
A Vatera a minőségi szolgáltatás nyújtása terén 10 éve úttörő szerepben jár, és a vezetés bízik abban, hogy a felhasználók számára továbbra is a meglévő bizalom, a biztonság és a jól bevált szolgáltatás jelenti majd a fő választási szempontot a későbbiekben is.
Gerő Viktor kihangsúlyozta még, hogy a Vatera működése során folyamatosan feltérképezte a hazai igényeket, és a szolgáltatásait ezekhez igazítva fejlesztette, ami által sikerült elérnie itthon a vezető szerepet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Továbbá a 10 éves tapasztalat, a folyamatosan fejlődő, komoly biztonsági rendszer, a profi ügyfélszolgálat és az ügyintézések precíz menete egy biztos hátteret és előnyt nyújtanak másokkal szemben.
Ezek mellett mind a kínálat, mind pedig a szolgáltatások folyamatosan bővülnek. Kiemelt figyelmet fordítanak a partneri megállapodások bővítésére - melyek közé egyre több ismert kereskedő csatlakozik, például: Praktiker, Kika, Albacomp, Baumax.
A TeszVesz több mint egy egyszerű online piactér
Megkeresésünkre a TeszVesz elmondta, hogy 1.030.000 regisztrált tagjuk van, ami havonta 20.000 új felhasználóval bővül. Az oldalon havonta félmilliárd forint értékben cserélnek gazdát a különböző termékek. Egy átlagos hónapban 300 - 350.000 árucikket értékesítenek. 2010-ben várhatóan több mint 4 millió adásvételt bonyolítanak majd le összesen az oldalon.
A vállalkozás folyamatosan növekszik, naponta átlagosan 6 - 700 új felhasználó regisztrálja magát, ami azt jelentheti, hogy sok olyan internetező van, aki még nem próbálta ki a vásárlásnak vagy az eladásnak ezt a formáját, vagy még nem kapcsolódott be az internetes hálózatba.
A TeszVesz előnyei
A cég úgy alakítja a piactér működését, hogy a meglévő felhasználók minél kényelmesebben, minél nagyobb kínálatból tudjanak válogatni. Jó példa erre a szállásajánlatok értékesítésének bővülése az idei évben. Az üdülési szezonban számos szálloda illetve utazásszervező hirdette ajánlatait az aukciós oldalon. Az árengedményeknek köszönhetően nem volt ritka eset, hogy egyetlen nap alatt egy szálloda több száz üdülési ajánlatot tudott értékesíteni.
A TeszVesz versenyelőnye lehet másokkal (eBay, Vatera) szemben, hogy felhasználói számára az oldal mindig is több volt, mint egy egyszerű internetes piactér. A közösségi élet nagyon aktív, a fórumon, illetve a Facebook rajongói oldalakon egyaránt. A tagok nemcsak az adásvétellel kapcsolatos teendőket, praktikákat beszélik meg, hanem a mindennapi életük ügyes-bajos dolgaival kapcsolatban is tanácsot kérnek egymástól. Tehát a netezők nem kizárólag a tranzakciók lebonyolításához szükséges időre látogatják az oldalt, ezért erősebben kötődnek a TeszVeszhez, mint más átlagos online piactér esetében.
Az oldal felhasználói közül igen jelentős arányt (kb. 70%) képviselnek a hölgyek. Ennek köszönhetően sokkal szélesebb a kínálat a különböző jó minőségű, elérhető árú ruházati termékekből, ékszerekből, kozmetikumokból vagy éppen gyermekholmikból. Ennek köszönhetően, aki ilyen terméket keres, az több mint egymillió termék közül válogathat.
A vállalkozás 6 éve működik a magyar piacon. Az eltelt évek alatt kitapasztalták, hogy mi az, amire felhasználóknak szüksége van, a szolgáltatásokat úgy alakították, hogy megfeleljenek az igényeknek.
A TeszVesz mára egy ismert, jól működő online piactérré vált. A jövőben is azon dolgoznak majd a cégnél, hogy az oldal továbbra is olyan hely legyen, ahova a felhasználók szívesen járnak vissza, ahol részesei lehetnek egy erős, segítőkész, jó hangulatú közösségnek és ahol élmény az internetes vásárlás.