Egyre jobban odafigyelnek a magyar gyártók/termelők a húsipari készítmények biztonságos előállítására, de a hatóságok ma induló akciójukban szigorúan ellenőrzik a húskésztményeket is -hangzott el a Magyar Húsiparosok Szövetségének mai sajtótájékoztatóján.
Dr. Süth Miklós, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára elmondta: a hatóságok a tavalyi évben 65 ezernél több rutinszerű ellenőrzést végeztek a teljes élelmiszerláncot illetően (a húsüzemekben ez a szám meghaladta a 400-at), de tapasztalatai szerint egyre nagyobb rend, és a biztonsági előírások szigorúbb betartása mutatkozik ezen a területen. A húsüzemeknél 9 esetben történt bírság kiszabása, 2 üzem működését pedig felfüggesztették.
Idén is lesz húsvét előtti célvizsgálat: a ma induló átfogó ellenőrzésbe az adóhatóság, a munkaügyi szervek is bekapcsolódnak. Az élelmiszer-ellenőrző hatóságok a sonkát, a tojást és az édesipari termékeket kiemelten vizsgálják..
Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója a húságazat kutatási eredményeket ismertetve elmondta: a kolbász, a felvágott, a szalonna és a virsli a legnépszerűbb hústermék a magyar piacon, de a krinolin és az érlelt sonka is kedvelt a magyar vásárlók körében. Az általában olcsóbb terméknek tekintett parizerből 7 százalékkal többet adtak el tavaly, mint 2008-ban.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének társadalmi elnöke a tavalyi év pozitívumaként értékelte, hogy megállt a sertésállomány csökkenése -erre évek óta nem volt példa. Az elnök szerint a magas alapanyag-ár azonban komolyan megnehezíti a magyar gyártók helyzetét, ez az egyik oka annak, hogy az ágazat egésze 2009-ben is veszteséges volt.
A Húsiparosok Szövetsége azt tanácsolja, olyan gyártótól vásároljunk húsvéti sonkát, akiben eddig nem csalódtunk. Ne vegyünk címke nélküli terméket, és legyünk tisztában azzal, hogy a 600 forintos sonkaszerűség messze nem éri, nem érheti el a drágább termékek minőségét.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.