A jelentősen megemelkedet adóterhelésnek köszönhetően nagymértékben lecsökkent a hidegétkezési utalványok forgalma. A vendéglátósok és a kereskedők is az adófizetők melegétkezési utalványaiért küzdenek.
A hidegétkezési utalványok megadóztatásának köszönhetően jelentősen visszaesett az élelmiszer üzletek utalvány forgalma az elmúlt időszakban. A Tesconál például értéken összesen 40%-os, míg a vásárlások számában mintegy 36%-os csökkenést regisztráltak a korábbi, adómentes időszakhoz képest - írja a Népszabadság.
2009-ben az áruházláncok forgalmának összesen 5-10%-át tették ki a hidegétkezési utalványok, így igen érzékenyen érintette őket az utalványok idei megadóztatása. Tízezer forintnyi nettó hidegétkezési utalvány juttatására ugyanis további 9789 forint adó- és járulékteher rakódik 2010. január 1-jétől.
A melegétkezési utalványok adótartalma is emelkedett ugyan január elsejével, azonban ez a cafeteria elem a kedvezményes kulcsú, 25%-kal adózó kategóriába került. Így sok munkavállaló illetve munkáltató idén januárban váltott, és hidegutalvány helyett melegétkezési utalványokat kér illetve ad a fizetés kiegészítéseként. Ennek köszönhetően egyre elterjedtebbé vált az a gyakorlat, hogy kisebb boltok forint helyett elfogadják akár a melegétkezési utalványokat is.
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) azért lobbizik, hogy a melegétekezési utalványokat minél szűkebb körben lehessen csak elfogadni, ezáltal a munkavállalók több utalványt költsenek el vendéglátóipari egységekben, és ne a boltokhoz kerüljenek a kedvezményes adózású utalványok. Háber Tamás, az MVI elnöke a lapnak elmondta, hogy szomorúnak tartja, hogy a kereskedők nem a hidegétkezési utalványok kedvezményes adózásáért harcolnak, hanem minél nagyobb részét próbálják megszerezni a melegétkezési utalványforgalomnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Népszabadság információi szerint ugyanis az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) egy olyan szja törvénymódosítást próbál majd elérni a következő Országgyűlésnél, amely megengedi a melegétkezési utalványok áruházakban történő felhasználását is. A szövetség azzal érvel az elképzelése mellett, hogy a jelenlegi szabályok hátrányosan érintik azokat a munkavállalókat, akik munkahelyük közelében elfogadóhely hiányában nem tudják beváltani a melegétkezési utalványaikat.
Az OKSZ a könnyebbik utat keresi, és a már elfogadottan kedvezményes adózású utalvány elfogadási körét próbálja tágítani. Tavaly év évgén ugyanis a hidegétkezési utalvány megmentésére tett jogszabály-módosítási kísérlet már a biztossági szakaszban annak ellenére elhalt az Országgyűlésben, hogy a javaslatot három szocialista, egy fideszes és egy kereszténydemokrata honatya jegyezte. Erről bővebben: Megmenekülhet a hideg étkezési utalvány
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.